Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ubuntu


it04-22

Rekommendera Poster

Kan man inte använda Ubuntu 7.04 på microsoft virtual pc 2007 om man har windows XP som host OP?

Operativsystemet startar men jag kan inte använda muspekaren i Ubuntu.

Jag provade också Ubuntu 6.xx men då kunde jag inte få muspekaren UR Ubuntu förutom när jag trycker Ctrl+Alt+Del.

 

är det ingen bra kombination eller varför blir det så här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte använda Ubuntu 7.04 på microsoft virtual pc 2007 om man har windows XP som host OP?

 

Det är väl det som är meningen med att köra virtuellt t.ex , att kunna lägga in vilket operativsystem man vill för att kunna testa, köra på olika sätt?

 

Hur Microsoft Virtual PC 2007 fungerar vet jag inte, kör själv med VMware och bl.a detta Ubuntu, men jag måste installera något som heter VMware tools efter varje installation av operativ, då får jag igång bl.a tangentbord, mus och bildupplösningen på rätt sätt.

 

Kanske finns något motsvarande i Microsoft Virtual PC 2007

 

 

Eller någon på forumet som kör , och vet vad som saknas för dig?

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ungefär samma problem med Virtual PC. Provade en massa Linuxdistributioner och alla utom Exton krånglade på nåt sätt. Provade då Vmware och där funkar allt perfekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej, så VMWare funkar bättre då?

Men vilken ska jag ladda ner? Alla som fanns på länken ovan krävde en serienyckel?

 

Jag fick Ubuntu 6.xx att fungera men skärmupplösningen gick inte att ändra så bilden var hela tiden för stor. haha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner så finns en version som är freeware

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[bild bifogad 2007-08-19 16:10:33 av //gästen]

972969_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ärlighetens namn så har jag aldrig testat den versionen, jag kör med en betald version, så jag har inte kollat hur denna freeware är, och vad den innehåller.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hallå, tack för tipset. jag laddade hem en version som hette "server" och den gick det utmärkt i att skapa virtuella datorer i och Ubuntu fungerade helt felfritt.

 

Som sagt, tack så mycket för tipsen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...