Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang. min HD


Ceasar

Rekommendera Poster

Hej,

Nu är det så att jag hade en kille att hjälpa mig med en HD till en av mina äldre datorer, och nu när jag ska koppla in den säger datorn ungefär:

"No primary HD 1 found

No primary HD 2 found

 

Press F1 to retry boot och press F2 to setup"

 

På ett ungefär iaf, kan kolla upp lite mer exakt om det behövs. När jag trycker på F1 kmr bara "Press F1 to retry boot och press F2 to setup" upp igen och om jag går in på setupen så är det bara saker som tid, datum, osv. Kan det vara så att min HD är kvar i slave-läge eller vad man ska kalla det? För om jag kommer ihåg rätt så ska den vita saken vara längst bort, eller? Bifogar en bild nedan så ni ser vilken jag menar.

 

Tacksam för svar,

Ceasar

 

[bild bifogad 2007-08-17 14:22:02 av Ceasar]

972445_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Svårt att se om disken är slav eller master på en bild.

 

Man får plocka loss disken och kolla på etiketten, som sitter på diskens ovansida hur den ska byglas för master och slave.

 

Kan du inte gå in i BIOS där diskarna presenteras?

I så fall kan du se om BIOS hittar diskarna. Kolla också att kompisen kopplat diskarna rätt och att kablarna sitter ordentligt i.

 

Master länst ut på kabeln, medan slaven sitter på mitten.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm okej. Men det är alltså orginal hårddisken och jag är säker på att jag kopplat rätt, för på bilden där pilen pekar är det en lite vit sak, den pratade en annan kille om att den avgör om hårddisken är master eller slave.

Men nu när jag tittade lite nogrannare står det på sidan "CS, Slave, Master, ..., PM2". Så ska prova ändra den till Master så löser det nog sig hoppas jag.

 

Tack iaf!

Ceasar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...