Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag blir tokig!


spellz

Rekommendera Poster

Hej jag fick min dator i dag!070812 och när jag startade den så startade installationen av Vista! där fick jag välja vilket språk det skulle installeras på. jag valde svenska, och det tog nog ca 4 minuter så startade datorn om pga att min lilla dotter ryckte ur sladden och batteriet inte klarade att driva det så länge !!!! och då kom det upp ett felmeddelande att windows inte startats korekt och att jag skall starta om datorn och installera windows???? det är omöjligt att komma vidare här ifrån! det går ej att trycka F11 för en recovery eller starta datorn i ngt annat läge typ felsäkert läge! har även provat att göra systemåterställning,,,, men eftersom jag aldrig haft ngn fungerande inställning så funkar ju inte det heller!!! tacksam för snabbt svar!!! blir galen att jag inte kan använda min burk....det är en pavilion 9540 .snälla kom med ngt bra råd. jag har ju inga installations skivor eller så de skall ju tyd´ligen finnas i datorn allt som krävs för en om installation . och efter som det krongla redan vid första starten så vet jag inte vad ja ska göra!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte så mycket att göra. Du får kontakta HP och fråga om de kan sända dig återställningsskivor. Alt. ladda ner lämplig OEM Vistaversion från nätet och installera med din genuina licensnyckel (brukar finnas under datorn).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok fan ! ne ja kollade en gång till nu och det är F11 man skall trycka på iallafall enligt instruktionen! åååå vad tråkig att det skall behövas sådana åtgärder då. men var kan jag hitta eventuella vista versioner då som kan passa det är nog home premium versionen.. ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på något fildelningsnätverk, se bara till att det är Svenska Vista OEM versionen. Sedan väljer du vid installation om den ska installera Home Basic/Premium eller Ultimate osv. Alla versioner ligger på samma skiva, det är din licensnyckel som avgör vilken du kan köra, troligen Vista Home Premium.

Säkrast är ju att ladda ner en scene-release så minimerar du risken för virus osv.

 

Alt. kan du ju alltid gå tillbaka till butiken imorgon och reklamera datorn och be dem få en ny.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde den genom dustinhome och bor i liköping men jag sk ring dem i morron då och kolla vad de tycker jag skall göra! eller inte ! f.n tror jag gör som du sa laddar hem en ome version från swebits och testar....

Är det safe tror du då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tackar så mycke för hjälpen!!!! jag har varit som tokig hela dan pga att hmhm ett hängde sig, så nu är det hemma skall gå och testa!!! tackar tackar igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enligt eForum´s regler INTE tillåtet att diskutera sådant som piratversioner av program, och var man kan hitta sådant m.m !

 

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8 Punkt 8

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2007-08-12 19:06:56 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enligt eForum´s regler INTE tillåtet att diskutera sådant som piratversioner av program

Tja, diskutera det rent allmänt får man ju, men inte direkt uppmana någon att ladda ner upphovsrättsskyddat material, vilket dock har gjorts i tråden, så varningen var på sin plats ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det inte är eller ska vara ok att diskutera warez på Eforum, dock i detta fallet har ju personen i fråga en giltig licensnyckel som han avser använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det inte är eller ska vara ok att diskutera warez på Eforum, dock i detta fallet har ju personen i fråga en giltig licensnyckel som han avser använda.

 

 

Men som sagt, inte uppmana någon att hitta och ladda ner en "piratkopia", även om vederbörande har en giltig produktnyckel.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utifrån formuleringen så ansåg jag att det var rätt att lämna ut varningen.

 

Hade Idt0 haft en annan formulering så hade jag naturligtvis inte gjort det.

 

Har varit med tillräckligt länge för att känna till detta.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ifrågasätter inte varningen, ville bara notera att det ev. fanns förmildrande omständigheter.

Ska ej uppmana till piratkopiering igen. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

 

 

Tråden flyttad från Bärbara datorer till Windows Vista av moderator för Bärbara datorer.

 

 

// Gästen / Moderator för Bärbara datorer

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...