Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PROBLEM MED INSPELNINGSBAR DVD! HJÄLP!!


werner-huber

Rekommendera Poster

Hej!

 

Blir vansinnig! Har precis köpt en sprillans Samsung DVD (HR 750) med 160 GB hårddisk.

Har kopplat den med scart ifrån digitalboxens VCR utgång samt ytterligare en scart från dvd'n in i TV'ns (En Panasonic plasma) AV2 ingång. Allting enligt manualen (som iofs erbjuder en hel uppsjö med olika tips, dock verkade denna klart enklast och självklar).

 

Nu har jag det problemet att dvd'n varken kan hitta eller lagra några kanaler alls på minnet. Den ger tips efter auto sökning att "kolla anslutningar" etc....

 

Vad i h-e ska jag göra. Kan inte räkna med någon vidare support ifrån Media Markt där jag köpte denna + Samsung själva kan man knappast räkna med ett snabbt svar ifrån.

 

Help pleazzze!

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, antennen är inkopplad från väggen in i boxen vidare till dvd'n sedan

till tv'n.

Därefter har jag scart mellan boxens vcr utgång och dvd'n. Boxen och tv'n

samt dvd'n och tv'n. Maxat,

Man kan se och spela in den kanalen man tittar på från boxen. Men det

innebär att jag bara kan titta på den kanalen jag spelar in. När jag söker

efter kanaler på dvd'n får jag ett slags meddelande som säger "Inga kanaler

lagrade, kolla anslutning till kabel/satellit" etc

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Din Dvd recorder har endast analog tuner och kan då endast mottaga analoga kanalervia sintuner ,Eftersom du har digitalmottagare så är väl den enda analoga kanalen som finns den som digitalboxen EVENTUELLT skickar ut i RF utgången.(antenn)

 

Det blir nog till att köpa fler digitalmottagare eller byta ut recordern mot en med inbyggd digitalmottagare åtminstone om det endast gäller de fria kanalerna (vet ej omdet finns varianter med boxerkort.)

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-08-12 14:04:48 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-08-12 14:50:54 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, har pratat med Media Markt idag och dom sade att jag antingen måste köpa en till digitalbox eller ett tvillingkort (?). Någon som vet vad detta är?

 

Tack för er hjälp! Var väldigt nära att mosa min maskin.

 

MVH

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...