Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gps-app till nokia s60v3 som stödjer lat/long


ernesto

Rekommendera Poster

Finns det något gps-program där man kan skriva in longitud/latitud istället för gatuadress? Alltså till nokia s60 v3...

Har provat tomtom och autoroute men där finns inte den möjligheten (i tomtom finns menyvalet "utgråat" dvs. det är inte implementerat)

Kartorna är alldeles för oprecisa så fort man kommer utanför stadskärnorna. Jag vill kunna navigera till obskyra sommartorpsadresser långt inne i skogarna... Det skulle jag kunna om jag kunde ta long/lat från t.ex. eniros karttjänst och skriva in i programmet.

Har kanske Wayfinder med sina kartor på extern server _alla_ Sveriges adresser tillgängliga? (om jag nu bara har GPRS-täckning ute i skogarna...)

 

Tack på förhand.

/E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomtom känner jag inte till.

Jag använder Nav4All i min gamla Nokia 6680 s60v2.

Många gånger har jag använt mitt Microsoft AutoRoute för att ta ut koordinaterna på obskyra platser. Dessa koordinater har jag sedan matat in i Nav4All.

 

Du behöver inte oroa dig för GPRS, inte på vägen TILL torpet, eftersom navigeringsprogrammet vid avresan räknar ut hela vägen dit. Det enda som erfordras att GPS-enheten inte tappar kontakt med satelliterna.

 

I Autoroute aktiverar du koordinatindikationen genom att gå in via Tools, Location sensor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...