Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iSync till Nokia 6120


kalliljas

Rekommendera Poster

Köpte igår en Nokia 6120 med förhoppning om en massa olika roliga funktioner. Nu är jag mest besviken. I 3-butiken sa de att den hade wlan, och att jag skulle kunna koppla upp mig mot mitt trådlösa här hemma och på så sätt använda skype. Men det verkar inte alls stämma.

 

Frågan jag har här är dock - den verkar inte kunna synkas än med isync, vilket är kass. Brukar sånt uppdateras rätt fort, eller kan jag förvänta mig ett persona non grata förhållande mellan macbook och telefon ett tag?

 

Tacksam för svar!

 

P.S. Hittade ett plugin på Internet, men det kostade €7, och det kändes lite ovärt. D.S.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
I 3-butiken sa de att den hade wlan

 

Det har den inte.

 

Jag hade gått tillbaka till affären och hävt köpet - du har inte fått det som affären sagt att du skulle få.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för svar.

 

Ja, det har jag funderat på att göra, men jag har letat och inte hittat en annan (inte allt för stor) nokialur

som har wlan och skype, det som jag ursprungligen var ute efter.

 

Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Generellt sett verkar Nokia inte bry sig om WLAN på de mindre modellerna. Trist. Men i vilket fall, kommer Skyde aldrig att ingå, utan du får ladda ner det till din telefon. Ta reda på för vilka platformar det finns för Nokia (Series 40, Serier 60 etc). Köp sen en telefon som kan installera Skype-klienten. Eventuellt kan du installera Java-varianten, men skaffa då en lur med bra java-stöd.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller… ja… sorry. Den har alltså skype. Eller programmet ligger på telefonen, men jag har ännu inte fått det att funka, men så brukar det ju vara ;)

 

Min idé var att kunna använda skype med mitt eget wlan hemma, alternativt något starbucks på andra sidan jordklotet för att ringa hem. Det verkar ju inte vara en möjlighet med HSDPA (som jag btw inte riktigt fattat vad det är) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett verkar Nokia inte bry sig om WLAN på de mindre modellerna.

Min E65 verkar ha WLAN och den är väl hyfsat liten iallafall. Inte för att jag har använt något av de där finesserna (lär väl sällan göra det heller) men de finns där iallafall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

HSPDA är 3G, eller UMTS som den korrekta benämningen är. Det kan bli SVINDYRT om du inte är i rätt land med rätt operatör. Du betalar per megabyte du överför och tal har en tendens att käka rätt mycket bandbredd. Det är troligtvis billigare att ringa normalt (utan att ha gjort någon vetenskaplig undersökning).

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...