Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Sidan kan inte visas", Internetproblem i WinME


straxz

Rekommendera Poster

Det började med att jag av misstag råkade ta ut nätverkskortet från sin pcmci-kortplats. Då slutade Internet att fungera på min bärbara dator.

 

När jag nu skriver in en Internet-adress såsom www.google.se. Tror den att jag skriver in www.www.google.se.com. Liknande konstigheter händer när jag pingar www.google.se, då pingar den istället www.l.google.se och finner i och för sig en slutlig sida utan problem.

 

Jag har installerat om: nätverkskortet, windows millenium, fjärranslutningar, tömt cache. Jag har även försökt att förnya ip-adress osv för hand, men erhåller ett felmeddelande om att erhållna adressen är för kort. Dock så uppdateras ip-adress etc varje gång jag startar datorn.

 

Vad ska jag göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad problemet är kommer du till rätt sida eller inte? Eller är det bara adresserna som blir konstiga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte till rätt sida, skriver jag in en adress så ändras den när jag trycker på enter. Så skriver jag www.google.se i Internet explorer och trycker enter ändras adressen till www.www.google.se.com av sig själv. Använder jag mig av firefox händer däremot ingenting överhuvudtaget. Försöker jag att pinga www.google.se och trycker enter blir adressen www.l.google.se.

 

Jag kommer inte fram till rätt sida, utan "sidan kan inte visas" visas gång på gång, oavsett hur jag skriver in en internetadress.

 

Det är inget fel med Internetförbindelsen. Jag sitter på den nu med en annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är spywares och egentligen är win98 alldeles för gammalt för att ha ansluten till nätet eftersom det inte kommer några säkerhetsuppdateringar längre.

 

Du kan försöka får bort skiten med diverse antispywares program som du sedan får köra lite då och då

se forumet //eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=436

Alternativ uppgradera till XP eller en konstandsfri Linux dist.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fortfarande att det är märkligt. Jag har kört antivirusprogram (AVG) och antispywareprogram (ad-aware) och inte varit inne på några fuffenssidor med datorn. Det hela skedde ju efter att jag av misstag dragit ut pcmci-kortet när jag fortfarande var ansluten till Internet. Därefter började Internet-uppkopplingen flippa ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...