Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommandon för Copy/kopiering?


Inde

Rekommendera Poster

Jag har inte hunnit läsa in alla program det tipsats om för bootning och kopiering än, då jag flyttat om alla diskar och testat lite annat.

I min gamla reservdator fungerar Windows på ny disk och man kan se allt på gamla disken, så där är inga problem nu.

 

Arbetsdatorn har en ny ren disk formaterad och den gamla som inte bootar, den vill jag kopiera via OS's CD och reparationskonsoll med Copy. Men jag hittar inget kommando för att kopiera hela med systemfilen, någon som vet det eller något bättre och helst utan att tanka ner nya program?

 

Den laddar inte in OS än W2000/XP.

[inlägget ändrat 2007-08-08 06:18:04 av Inde]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då vore det enklare och fungerar inte. Måste ha den dåliga som master annars syns den inte, provat i annan dator att ha den som slave. Annars kan man lägga in OS på en disk först men kan den ligga som slave sedan?

 

I Copy kan man köra enstaka filer, inte större stycken?

 

Får väl Googla annars efter jobbet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ha den dåliga som master annars syns den inte, provat i annan dator att ha den som slave.

Syns resp. syns inte i Windows eller i reparationskonsolen?

Säker på att den var rätt byglad då?

 

 

Annars kan man lägga in OS på en disk först men kan den ligga som slave sedan?

Det är klart att man kan sluta att använda Windows på en hårddisk och börja använda hårddisken som extra disk i stället.

 

 

I Copy kan man köra enstaka filer, inte större stycken?

Gäller det just Copy i reparationskonsolen/återställningskonsolen?

I så fall stämmer det. Beskrivning av vad man kan göra i reparationskonsolen/återställningskonsolen finns på http://support.microsoft.com/kb/314058 om det gäller XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

copy *.* h:

verkar det vara, är DOS samma som under reparationskonsollen från OS-skivan som jag har fått för mig?

 

*.* där är ju samma som när man ska radera en disk, det har jag sett förut, vad skriver man före då?

 

Rätt byglat ja men jag ska prova igen i en annan gamla datorn.

Kan man lägga in OS på master och sedan få det att fungera i slave?

 

Sedan ska jag läsa om fixen.

 

Och tack C. du svara som en Blixt ibland;)

 

Nu ska jag äta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparationskonsolen har sina egna kommandon som skiljer sig från Kommandotolken och dessa skiljer sig i sin tur från de kommandon som fanns i DOS för mer än 10 år sedan.

 

Kan man lägga in OS på master och sedan få det att fungera i slave?
Om BIOS kan ställas in på att starta datorn från en annan hårddisk än Primary Master så kan man ha Windows på vilken hårddisk man vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...