Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bildspel


deprem

Rekommendera Poster

Hej

jag vill visa bild spel på en stor tv skärm men vill att bilderna ska ändras med klockan inte med angiven tids intervall. D.v.s... jag vill att bild 1 ska visas mellan kl 12 till 13, bild 2 ska visas mellan 16 och 20. Det ska användas som en info kiosk och visa olika innehåll för olika tider i dagen. Vet någon nåt liknande program?

 

Tack för hjälpen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, borde inte vara så svårt annars att skapa ett i .Net eller dylikt. Om det bara handlar om att visa bilderna dvs.

 

Kan visualisera framför mig ett litet gränssnitt, en rad där man kan skriva in ett filnamn via en fildialog, sätta en start- och en sluttid och lägga till i en lista. Listan visar i tidsordning vad som ska visas och när och tillåter ej att bilder överlappar tidsmässigt. Minsta tidsintervall en minut. Man starta vid ett givet klockslag och måste ange för varje följande minut vilken bild som ska visas eller att ingen bild ska visas.

 

Om ingen bild finns för ett intervall...tja, då visar vi en bild på Tintins månraket :)

 

Något sådant.

 

Fast om det redan finns ett program ska mina slöa hjärnceller inte göra jobbet igen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert bildspelsprogram som kan göra det. ETt alternativ om du vill göra det själv är att testa Flash (men då blir det antagligen tvunget att koda en del själv).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Tycker Microsofts "Schemaläggaren" är kass varför jag sökte ett Freeware och hittade eRecall.

Först tänkte jag schemalägga så att man öppnade ett angivet dokument(bild) en viss tid och sedan ett till nästa tid osv.

Problemet var att det program jag för närvarande har kopplat till att visa bilder startade en ny instans. Är det bara två bilder per dygn gör det ju inget men om man vill visa ny info varje heltimme blir det ju många program igång som måste stängas manuellt.

Går kanske att schemalägga det med men nu har jag tittat på gratis programvaror. (AutoMate6 klarar allt men kostar lite om man ska köpa...)

 

Med IrfanView (gratis) kan man skapa ett bildspel och spara som en exekverbar fil.

 

Man skulle ju kunna skapa ett bildspel med en bild och spara den som ex. 12_13.exe. Skapa ett till bildspel med en annan bild och kalla den för ex. 16_20.exe.

 

Sedan med eRecall schemalägger man så att 12_13.exe ska startas kl. 12:00

ett nytt schema startar 16_20.exe kl. 16

Detta kan man låta upprepas varje dag.

 

Om du testar med eRecall så verkar den behöva några sek för att reagera.

Man ställer tiden på ex 12:00 och när jag har testat så har programfilen startat 12:00:20.

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-02 16:09:31 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...