Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac-Windows


nattvarg

Rekommendera Poster

Hej jag har en macbook pro och har hört att man ska kunna köra windowsprogram i den samtidigt,är det riktigt och i så fall hur gör jag och vad behöver jag för att det ska fungera.

Jag har nämligen program i pc-n som inte går att köra i macen utan bara i windows så jag vore tacksam för all hjälp jag kan få

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första vilka program handlar det om?

 

Finns lite olika alternativt ifrån att köra windows helt separat till att köra köra windows virtualiserat i OS X eller bara köra programmet i ett "windows skal" som härmar en windows miljö.

 

Det bästa är dock att hitta andra alternativa program som kan göra samma sak eller har liknande funktionalitet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de program jag kör är kartex,fugawi och garmins friluftskarta pro dessutom så har jag ett program som heter liran och är tillverkat av en kamrat som inte kommer att göra det till macen för det är för mycket jobb så vad har jag för alternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kart/GPS program alltså borde absolut finnas liknande program till mac.

Hitta detta men en snabb sökning http://www.gpsnavx.com/ (vet inget om det men finns demo och ladda ned )

 

Åter till windows.

Den enklaste lösning är helt enkelt och installera windows med boot camp.

Men risken finns att man då alltid blir sittande i windows vilket inte är så kul.

virtualisering är något mer krävande eftersom du kör en dator inuti en dator men ska ändå fungera ganska bra moderna 3d spel ska du dock glömma.

Vet inte om det finns något gratis alternativ men tror det En vanlig mjukvara för virtualisering är vmware. I båda fallen behöver du dock en windows licens.

 

Annars finns wine som är ett helt gratis alternativ (finn dock bättre versioner som kostar pengar). Fungerar oftast ganska dåligt med är ändå värt ett försök.

Laddas ned på http://sourceforge.net/projects/darwine/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...