Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur anpassa bilden till TV:n?

gavai

Recommended Posts

Jag skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig med det här!

Jag tittar på filmer på TV:n genom Microsoft Media Center på datorn (just nu tror jag att jag måste använda Media Center, eftersom jag laddat ner en film dit från SF:s videotjänst på nätet). Problemet, som jag också annars har när jag tittar på film (t.ex. i VLC media player), är att jag inte kan få bilden att passa TV:n. Har inte lyckats ställa in så att helskärm på datorn blir helskärm på TV:n (en massa klipps bort i kanterna då). Tidigare har jag kunnat anpassa bildrutan på datorn så att den passar TV:n (genom att bara låta den täcka en del av skärmen), men efter någon uppdatering har den blivit helt knäpp. Bilden på TV:n flyttar sig utan att jag flyttar fönstret med filmen på datorn, utan bara av att jag rör muspekaren, och det är helt omöjligt att ställa in en bra bild.

Hoppas förklaringen inte blev för krånglig, och PLEASE hjälp mig att få en vettig TV-bild!

/Sara

Vet ju inte vad du har för grafikkort men jag har Nvidia och till det finns en egen kontrollpanel och i den finns särskilda inställningar för just tv-bilden.

Har du kort från Ati torde motsvarande inställningar finnas också.

Jag har Nvidia-kort, och har använt deras TV Guide i desktop managern för att göra inställningar, men jag kan ändå inte få bilden på datorn att visas på TV:n, utan bara delar av bilden syns (resten är utanför TV-skärmen). Har jag missat något?

(Jag var tvungen att använda ett annat användarnamn, eftersom det inte gick att använda tjänsten "glömt lösenord" och jag är glömsk. :-))

[inlägget ändrat 2007-08-05 18:05:03 av sarai]

Jag vet faktiskt inte om du missat något och jag kan inte kolla heller för jag får inte upp inställningarna då jag inte har allt ihopkopplat (det var länge sen nu...).

Men jag har för mig - innan den där kontrollpanelen fanns, typ "klassiskt läge" - att man kunde med piltangenter "på tv,n på skärmen" flytta bilden.

Vi hade/har dator & tv i olika rum så vi fick ropa mellan när det såg bra ut.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...