Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

flyttbardisk till Win98 ?


totte92

Rekommendera Poster

Tja, jag har en mp3-spelare (SANSA SanDisk) som jag skulle vilja kopla till en windows 98 dator för att kunna flytta filer (har provat men inget hände, kanske något moste instaleras??). Enligt kraven på mp3 så ska den användas till XP. Jag undrar om det ändå är möjligt att använda den tillen 98 ??

 

Poäng utdelas

 

 

/totte92

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag har en mp3-spelare (SANSA SanDisk) som jag skulle vilja kopla till en windows 98 dator för att kunna flytta filer (har provat men inget hände, kanske något moste instaleras??). Enligt kraven på mp3 så ska den användas till XP. Jag undrar om det ändå är möjligt att använda den tillen 98 ??

 

Gissar på att du försöker köra den som en USB-enhet?

 

Den går säkert att använda till Win98, men kruxet är att den då känns av som en USB-enhet och då vill Win98 ha lite drivrutiner för detta, Win98 är tyvärr lite grinig gällande USB-enheter som ska kopplas in, detta gamla system har nämligen inga sådana inbyggda som standard.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att du inte fick något svar som du hade hoppas på.

 

Men tyvärr så fungerar det så, Win 98 är ju ändå dryga 10 år gammalt, så det finns en hel del med begränsningar i detta, bl.a att systemet inte gillar USB-enheter utan drivisar tyvärr, vissa sådana enheter kan krångla också även om det finns drivrutiner till tyvärr.

 

Men tack för poängen i alla fall.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...