Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälpa folk att komma igång att använda dator. Vad krävs?


Host

Rekommendera Poster

Har hjälp min granne men funderar lite på och böja supportera i lite större skala. Vet att det finns fler där ute som behöver hjälp.

 

Hur fungera det med F-skattsedel egentligen? Hur mycket måste man betala i skatt om allt ska ska vara rätt?

Har inte tänkt så mycket på hur mycket pengar det kommer handla om. Datorerna borde kunna gå som vilken privat köp som helst (eller så kanske jag ska hyra ut de). När det gäller mina egna tjänster så kanske jag tar 100kr och sen kanske 50 kr i månaden eller not.

 

Sen hur är det får man annonsera i trappuppgångar ? spelar det någon roll att jag inte fyllt 18 än? Tror ni att folk kan ta mig som seriös ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungera det med F-skattsedel egentligen? Hur mycket måste man betala i skatt om allt ska ska vara rätt?

Skatteverket har mycket information om att starta eget och hur det fungerar.

http://www.skatteverket.se/fordigsomar/foretagare/foretagarestartaegetnyforetagare.4.906b37c10bd295ff4880003710.html

Nu när hösten närmar sig så brukar de olika studieförbunden starta studiecirklar i att starta eget också.

 

Troligen så får man inte annonsera i trappuppgångar utan tillstånd från husägaren, men det är ju vanligt ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du startar enskild firma kommer din vinst att läggas på dina andra inkomster och beskattas som vilken inkomst som helst.

 

Datorerna borde kunna gå som vilken privat köp som helst

 

Vad menar du med det, ska du sälja datorer eller skaffa egen att ha för företagets skull?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kanske kommer sälja eller hyra ut datorer men då handlar det förmodligen om begagnade datorer i 0 - 2000 kr klassen.

 

Vet inte hur det blir med detta att ha f-skattsedel låter lite overkill.

Dessutom är det inte säkert att det blir så långvarit och vinsten är inte meningen att bli så hög.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...