Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt är skrivskyddat


bigslamdunker

Rekommendera Poster

bigslamdunker

Okej jag vet inte om det är ett virus som orsakar felet, men hittade ingen bättre plats att lägga inlägget.

 

Jag kör Windows Vista Home Premium och idag när jag tänkte flytta lite filer, så säger det att jag inte har åtkomst till målmappen. En snabbkoll ger mig att den är skrivskyddad, vilket jag stänger av och försöker igen. Samma fel inträffar och ännu en koll säger att den fortfarande är skrivskyddad.

 

Jag fattar förstås misstankar och kollar alla andra mappar, på två hårddiskar, och inser då snabbt att allt, precis f#ckin' allt är skrivskyddat!

 

Snälla säg att det är jag som bara missat något jättedumt!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för exakt samma sak själv för ett tag sen. Jag upptäcke det när jag inte kom åt mina foton genom Photoshop Album. Tur att man hade backup på annat ställe. Det blev ett evigt pillande med att återställa rättigheter på alla mappar. Till slut gav jag upp och ominstallerade skiten, det gick fortare.

Jag tror att det är ytterligare en bugg i Vista....men det är ju jag det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Windows Vista, så kan nog någon med erfarenhet av Vista reda ut hur skrivskydd och ägarskap fungerar.

 

Cecilia - Moderator för Virus - Antivirus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Windows Vista Home Premium och idag när jag tänkte flytta lite filer, så säger det att jag inte har åtkomst till målmappen.

Vad är det för mapp du vill flytta till?

Högerklicka på mappen -> Egenskaper -> Säkerhet. Finns Alla med under Grupp- eller användarnamn, så markera -> Redigera -> Ta bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bigslamdunker
Vad är det för mapp du vill flytta till?

 

Ingen systemmapp eller så, det är en mapp jag skapat själv för att lägga .exe och .rar-filer i från program jag installerat.

 

Högerklicka på mappen -> Egenskaper -> Säkerhet. Finns Alla med under Grupp- eller användarnamn, så markera -> Redigera -> Ta bort.

 

Det finns inte med. =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...