Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam start i Vista


Isac

Rekommendera Poster

Jag har byggt en ny dator enligt följande:

Moderkort: ASUS M2R32-MPV Bios-version 3.4

Processor: AMD Athlon 64 X2 4600

Grafikkort: ASUS EN6600 Top Silent/TD/ 256M/A

Ramminne: KINGSTON KVR667D2N5/1G 2 st

HD:SAMSUNG Spinpoint 400GB SATA2 16M

DVD:NEC DVD-RW 3549

Nätaggregat: 420W

Inladdat operativ WindowsVista Ultimate Svensk version OEM 32-bit.

 

När jag startar upp är tiden för uppstarten enligt följande:

Microsofts uppstartsikon IIIIIII ca: 1 min

Windowsloggan, kommer efter ytterligare ca: 5 min

Välkommen, Vänta efter ytterligare ca: 10 min

Därefter tar det ytterligare c:a 10 min innan allt är klart för musklickning.

Om man råkar klicka för tidigt stannar det hela upp och man får vänta ytterligare c:a 5 min innan man jan gå vidare. Om man lyckas få igen någon aktivitet ex.vis utforskaren och DVDläsaren och försöker avsluta en av dessa., hänger det sig igen. Klickar man då Alt+Ctrl+Del så bli skärmen svart och ytterligare c:a 5 min förflyter innan man kan göra något, ibland syns bara muspilen.

En annan underlig sak är att om man låter datorn stå på en längre tid kanske 30 minuter innamn man gör något kan man lyckas håll den igång så att man kan ladda in program, surfa på Internet.

Har någon upplevt något liknande och har några tips vad jag kan göra för att komma tillrätta med problemen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag är något snille på det hela men låter lite som något gott fel när du har installerat vista.

 

Provat att installera om?

 

Du kan ju även ta bort allt "onödigt" och testa så det inte är några hårdvarukonflikter som ställer till med problem, dock mindre troligt men värt att testa. Ta tex bort DVD och ena ram minnet. och byt sedan ram minne. om ingen skillnad efter detta så skulle jag iaf prova att installera om allt.

 

Men ska tillägga att detta är mina egna spekulationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...