Just nu i M3-nätverket
Jump to content

problem med utökat skrivbord :(

Martin15

Recommended Posts

Hejsan! Jag har ett problem. Jag kopplade ihop min laptop med min lcd tv och jag kör lcd tvn som utökat skrivbord, tror det e den bästa lösningen för att kunna se film på tvn och samtidigt surfa och arbeta på laptopen. Eller finns det nån bättre lösning? När jag sen har haft datorn och tvn avstängda så lägger sig alla genvägar och program på den primära skärmen, altså på laptopen. Kan nån hjälpa mig med problemet?

Utökat skrivbord är nog det enda valet och det bästa valet om du vill arbeta på den primära skärmen och visa film/bildspel på den andra (TVn).

Något bot på att ikoner/program lägger sig på den primära skärmen har jag inte. Det är väl ganska logiskt. Om datorn inte upptäcker den sekundära så tas den bort och ikonerna flyttas över. Om det sker även när du har TVn/sekundära skärmen ansluten och aktiv vid uppstart så kan man tänka sig att den sekundära skärmen aktiveras för sent, dvs Windows tror att det bara finns en skärm.

Kanske det finns en inställning i drivrutinen för grafikkortet men jag tror inte det.

Flyttar tråden från Hemmabio till Grafikkort

/T

Moderator Hemmabio

Mmhph - se istället

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=967070

Stänger denna tråd.

[inlägget ändrat 2007-08-03 09:16:09 av Monshi]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...