Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smileycentral, SweetIM m.fl.


hedde

Rekommendera Poster

Hej.

 

Frugan tjatar på mig om att hon också vill ha sånna roliga "smileysar" som hennes kompisar har när dom snackar på messenger och sina forum.

Jag ställer mig dock väldigt tveksam till dessa, trots att dom dyrt o heligt "lovar" att deras program innehåller spyware eller dylikt.

Frågan är dock om det finns någon som kan svara på hur dessaprogram påverkar datorn i övrigt. Måste den man skickar till även ha programmet installerat, eller får dom bara en länk om man skickar en smiley via messenger till dom.

Kan det till och med vara så att det finns något av dessa program som är bra och som ni kan tipsa om?

Jag vet att det finns massa på mess.be och så, men hon vill ha dom här stora och roliga som dom som finns på tidigare nämnda sajter.

 

tar gladeligen emot alla tips o funderingar.

 

Med tack på förhand.

 

/hedde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Smilyes är inget annat än bilder och de skickas med i meddelandet, så den som tar emot meddelandet behöver inte ha samma program/smileyes installerad.

 

Man kan enkelt lägga till egna smileys och jag tror även man kan spara om man får en i ett meddelande och sen koppla den till en bokstavskombination, så att det blir enkelt att skriva.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att om man använder sig av SweetIM´s smileysar i messenger så kommer det bara med en länk som hänvisar till sweetIM, vet dock inte om det är så med dom på smileycentral.

 

/hedde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Eller så kan du söka "Msn smiley" på google. Högerklicka, spara och sedan lägga till på msn.

 

[inlägget ändrat 2007-08-19 23:35:50 av Kobra]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...