Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Lite rolig anekdot.

mindsleep

Recommended Posts

Vi var ute igår...jag och ett par killar till.

Vi bestämmde oss för att äta pizza. När jag kom in så hörde jag en röst som överröstade alla som snackade en del "pakistans hat" hur judarna hade rätt osv.

Detta på en pizziera som ägs av medelöstern människor. De felsta anställda var också av den härkomsten...från vad jag kunde se.

Vi satt och åt och väntade på våra pizzor då flera av besökarna kände sig besvärad av mannens högljuda åsikter.

Jag började bli mera och mera irriterad på hans röst...i en fullsatt pizziera med ca 100-150 besökare bestämde jag mig för att gära något åt saken.

Jag reste mig upp och skrek:

"-HÖRRÖ DU!"

HELA PIZZERIAN VART TYST. BAgarna slutade baka...alla stirrade på mig. Jag fortsatte i något i stil med:

"-Om du ska kräka ur dig en massa personliga åsikter...gör det då i en liten försammling och inte bland en massa människor.

Jag är jävligt less på att höra ditt gapande...så tror jag även att de andra här på pizzerian är.

Är du totalt blind eller ser du inte att en del av personalen har mellanöstern härkomst...hur kul tycker du att det skulle vara om 1 eller ett par av personalen är av just pakistansk härkomst. Hur de tvingades lämna alltoch sin släkt för att fly?

Jag tar inte ställning för vad som är rätt eller fel...men visa för faán lite respekt!

Vad är ditt problem?...är du helt dum i huvudet eller?"

Vid detta lag så vara allas ögon på mig...stora som tefat...mannen tittade på mig som han frågade "Vem faán är du".

Jag fortsatte:

"-Håll käften för faán så vi får äta i frid".

Vid det laget utbröt applåder. Personlen och bagarna startade applåderna till slut så var vi omöst av applåder...nästan som i en över pretantils hollywood film.

Mannen lämnade pizzerian. Kul att vara lite vardagshjälte...kan dock avslöja att jag tittade mig om ett par ggr utanför pizzerian...trodde han skulle göra en återkomst med ett vapen...pistol eller kniv. Men det uteblev...tack och lov.

Fler behöver säga ifrån.

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

Heheh!

Den anekdoten tar jag med mig till fikarummet på jobbet... Måste fylla på med lite stories att bräcka med efter semestern.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...