Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Animerad gif-bild

kelby

Recommended Posts

Får svaret "Det gick inte att rita" när jag förhandsgranskar en gif-bild som är gjord för att animera från start till slut via 22 bildrutor. Bilderna är gjorda i Photoshop och animeringen fungerar när jag testar i Photoshop. Det fungerar även i webbläsaren. Förhandsgranskningen öppnas i "Visningsprogram för bilder och fax". Bilden skall bifogas ett mail, och nu är jag fundersam om mottagaren kommer att kunna öppna bilden. Det kanske bara blir en ruta som öppnas?

Började med en liknande bild men med färre rutor och då fungerade förhandsgranskningen. Finns det någon begränsning på antalet rutor?

/kelby

Hej

Jag tror att du är inne på fel spår.

Vilket epost-program använder du? I Outlook Express kan man INfoga bilden i själva mailet och då syns den ju direkt.

Om du inte kan det, så kan du ju BIfoga filen i stället och be mottagaren öppna den med webbläsaren. Högerklicka och välj Öppna med alltså.

• 2 weeks later...

Hej! Har varit lite frånvarande en tid, men när jag tittade in på e-forum idag såg jag ditt inlägg. Det är ganska underligt att för en stund sedan, innan jag läste ditt inlägg, skickade jag animeringen till mig själv, och då öppnades filen som den skall i mitt e-postprogram (Thunderbird)

/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...