Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa Toolbar i Photoshop?


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag läste någonstans att det är viktigt att återställa toolbar och funktionerna i Photoshop (om jag förstått det hela rätt sker det ej automatiskt). Kan någon förklara i vilken meny jag hittar det och hur jag gör? Jag har engelska versionen. Tusen tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är det här du söker:

 

Window -> Workspace -> Default workspace

 

Men varför det ska vara viktigt att göra förstår jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Öh, jag vet inte om det är det jag söker och vet inte heller varför man ska göra så. Jag är grön på PS! Kolla på http://www.webdesignskolan.com/ under rubriken Frilägga bilder längre ner så står det:

 

TIPS! Ta för vana att återställa verktygstillvalen med jämna mellanrum. Risken är annars att du glömmer bort att du ställt in dem i ett tidigare arbetspass. Högerklicka på symbolen för verktyget i paletten "Alternativ". Välj att återställa alla verktyg (Reset all Tools) eller endast det aktuella.

 

Det finns även en bild. Dels fattar jag inte vart jag hittar det och dels vet jag inte heller vitsen men vill ju inte missa något om det är väsentligt??!

 

Vet du nu med denna info? :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Å du är en van "Photoshopare"? I så fall litar jag på dig att det inte behövs. Tackar! :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade funktionen nu. Alldeles under menyraden finns ett fält som visar vilket verktyg du valt att jobba med. Det är här man ska högerklicka för att kunna återställa verktygen, d v s ta bort de inställningar man själv gjort.

 

Ingen funktion jag vill använda, men alla har ju olika sätt att jobba på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...