Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det bara jag


Mr Andersson

Rekommendera Poster

Mr Andersson

Är det bara jag som saknar ett forum för att diskutera sociala angelägenheter, vad det nu än må vara?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Mr Andersson skrev:

Är det bara jag som saknar ett forum för att diskutera sociala angelägenheter, vad det nu än må vara?

 

Duger inte Öppet forum! Ordet är fritt... för det? :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Duger inte Öppet forum! Ordet är fritt... för det? :-)

 

Jo, visst gör det det!

 

Men min tanke var lite att man skulle kunna skriva inlägg utan att ens alias/namn syns på samma sätt som vanligt. Ibland har man kanske lite frågor och funderingar som är så personliga att man kanske inte vill visa sitt alias.

 

Jag vet att det finns många andra ställen man kan ställa dessa frågor, men det hade varit trevligt att få in även detta i eForum... :)

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland har man kanske lite frågor och funderingar som är så personliga att man kanske inte vill visa sitt alias.

 

En enkel workaround är att registrera ett konto till och använda det istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Eforum som min personliga blogg, om ni nu har missat det :)

 

Tyvärr så kommer jag på att skriva en hel del inlägg då jag druckit...därav förslaget med alkolås på eforum. Men jag har upptäckt att det går lika fint att be om ursäkt dagen efter om man inte direkt menade det man sa.

 

Anlnedningen varför jag skriver här och inte ödslar tid med att sätta upp en egen blogg är ju att man har utvecklat "internet-relationer" med eforums användare.

 

Dessutom är det min bedömning att de är "smarta" personer. Vilket kan ge kritik åt mitt tänkande och därigenom utveckla mig som person.

 

Jag har få sådana personer IRL. Eftersom de flesta är rädda för konfrontation OM de inte druckit. Här kan någon kalla mig "jävla idiot" utan att vara rädd för konfrontation.

 

Mina "nya" vänner sedan 1 år vågar inte säga någonting. Jag har tydligen ett rykte...tyvärr. Jag var lite stökig förut och alla "nya" tror att jag är så även idag.

 

Kuriosa: Det har skrivits om mitt liv i en större känd tidning.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Mr Andersson skrev:

Men min tanke var lite att man skulle kunna skriva inlägg utan att ens alias/namn syns på samma sätt som vanligt. Ibland har man kanske lite frågor och funderingar som är så personliga att man kanske inte vill visa sitt alias.

 

Förslag: Du kör ett alias som något annat än Mr Andersson. Skapa en ny användare. Avslöja inte vem du är i det alias som du skapar. Du kan kalla dig för vad du vill, men inte Mr Andersson.

 

Tja, en fundering bara. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
mindsleep skrev:

Mina "nya" vänner sedan 1 år vågar inte säga någonting. Jag har tydligen ett rykte...tyvärr. Jag var lite stökig förut och alla "nya" tror att jag är så även idag.

 

Så du kan inte ta en diskussion utan att vara stökig?

...om du och en kompis börjar diskutera något, som du blir irriterad på.

 

Vet att det är inte lätt om man druckit. Har själv börjat käfta med folk efter några starköl. En i sällskapet har gått emellan varje gång.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Eforum som min personliga blogg, om ni nu har missat det :)

 

Är rätt medveten om det precis som jag brukar göra, fast inte lika mycket som du gör.

 

Mina "nya" vänner sedan 1 år vågar inte säga någonting.

Det där är ibland det värsta jag vet - folk osm inte kan säga vad de tycker. Allt är sol och gröna skogar men egentligen har de en hel massa på hjärtat men säger inget.

 

På jobbet har jag kommit på att projektledare, chefer m m faktiskt tycker om folk som vädrar åsikter. Åsikter må gå isär men åsikterna kommer i alla fall upp till diskussion. Där jag jobbar tycks det om när man håller en "hög profil" och hellre käftar emot än sitter tyst och håller med.

 

Ett bra klimat helt enkelt.

 

Och om någon undrar så är det på Ericsson.

 

[Edit]Du får en poäng för att du är så rättfram som du är.

 

[inlägget ändrat 2007-07-28 21:32:27 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det där är ibland det värsta jag vet - folk osm inte kan säga vad de tycker

Eller ännu värre, folk som säger vad de tycker bakom ryggen på en. Något ynkligare och ryggradslösare finns nog inte.

 

Jag riskerar hellre att vara kontroversiell och stöta mig med folk så länge jag kan säga vad jag egentligen tycker och tänker. Kan man inte göra det finns det ju ingen som helst poäng med att människan lärde sig kommunicera på det höga plan hon gjort.

 

Att man sedan ibland går över gränsen i diskussionens hetta och ibland säger saker som man egentligen inte menar eller tycker är bara en sidoeffekt som man får ta. Hellre det än smeka alla medhårs för att slippa utmärka sig själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till 100%.

 

Nu har jag fått det rätt klart från min chef att hon tycker om att jag håller en "hög profil" och sätter mig emot vadhelst jag tycker jag ska sätta mig emot. Jag ser till att hålla mig till sakliga argument dock, känslomässiga argument är lite farliga tycker jag när de kommer från en speciell person.

 

Men Anjuna, uteblivande argument eller folk som bara pratar bakom ryggen, det är hemska saker. Det är då en organisation börjar äta upp sig själv inifrån för att så snart dö en plågsam död.

 

Fotnot: Jag nappade på en förfrågan att resa runt lite inom Ericsson och presentera vår "produkt" internt. Det är förstås ett gyllene tillfälle att föra fram personliga åsikter :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du kan inte ta en diskussion utan att vara stökig?

 

Förstår du vad jag menar? Min tidigare "stökighet" har INGET att göra med en diskussion.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...