Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Var sitter nätverkskortet?

Leno

Recommended Posts

Hejhej,

var fan hittar man nätverkskortet i en bärbar dator (närmare bestämt en ThinkPad)? Hur ser ett nätverkskort ut osv..?

Tacksam för klokare hjärnors medverkan

Hej!

Jag kan bara sammanfatta mitt skruvande i bärbara datorer med att det är grymt olika från modell till modell. Nätverkskortet är ofta helt integrerat i moderkortet, och är i princip inte utbytbart i så fall. I andra datorer är det en helt egen enhet, och går då lätt att byta ut.

Vad har du för dator?

/David

var fan hittar man nätverkskortet i en bärbar dator
Varför vill du veta det? Bara nyfiken, har tänkt dig att byta ut det eller vill du bara ta reda på vilka drivrutiner du behöver ladda ned efter att ha ominstallerat din dator?

Tippar iom din tidigare tråd (//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=964030) att det är det senare.

Om detta är samma problem som i den tråden förstår jag inte varför du startat en ny tråd...

[edit:]svarade nog på fel inlägg men men...

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

[inlägget ändrat 2007-07-25 23:27:53 av Cluster]

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=964030#965091

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

Jag tror det blir enklare att hjälpa dig om du ger oss en hint om vad du vill göra...

Ska du byta ut själva nätverkskortet?

Har du problem med nätverkskortet?

/David

Allt går åt helvete...

Provar och ringer min datakompis för lite mer minutiös guidning, men jag vill ju helst inte trötta ut honom med mina ständiga dataproblem...

Jag har laddat ner grejerna på min jobbdator och sparat dem till en cd och sedan försökt köra dem på min andra dator men någonstans på vägen går det fel, någonstans förloras några data. När jag (enligt en guides upplysning) installerat drivrutinerna på datorn går det inte köra dem då datorn inte "känner igen filen".

Suck suck

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...