Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iPhoto är puts väck....


evova

Rekommendera Poster

Jag fattar inte vad som hänt, men hela mitt iPhoto-program med över 4000 bilder ser ut att ha försvunnit i tomma intet.

När jag häromdagen skulle lägga in några bilder från mitt minneskort till kameran fick jag upp meddelandet:

"Ditt bildbibliotek hittades inte-

iPhoto kan inte fortsätta utan ett bildbibliotek. Se till att skivan som innehåller mappen iPhoto Library är ansluten."

 

Hela mitt "bibliotek" med alla mina bilder och alla mina fina bildspel är puts väck och det känns inte ett dugg bra - minst sagt....

 

Jag vet inte hur jag skall förklara, men alla mina bilder finns kvar i HD:n och ligger i iLibary som mappar, men det är själva fotoprogrammet som jag inte hittar. Förstår någon vad jag menar då...?

 

Jag vet inte om det är någon slags fil eller något annat som jag har rensat bort, för under min semester fick jag för mig att göra en storrensning på datorn och slänga allt som jag tycker är onödigt att ha kvar. Kanske kom jag åt något viktigt då, även om det inte verkar så troligt. Eftersom jag inte hade tömt papperskorgen efter den stora rensningen så öppnade jag den och gick igenom varenda liten sak som låg i den, men så vitt jag kunde fatta och förstå så fanns det ingenting där som kan förklara vad som hänt.

 

Jag bestämde mig helt enkelt för att lägga in en nyare version av iLife 6.0.4

 

Fick meddelandet att uppdateringen var lyckad och kände att nu var det frid och fröjd, även om jag visste att det skulle bli mycke arbete med att lägga in mina bilder

 

Men ... jag får lika fullt inte upp mitt iPhotoprogram trots nyinstallering. Klickar jag på ikonen för iPhoto får jag en bekräftelse på att programmet blivit uppdaterat.

Kan det då vara så att det ändå ligger på min dator fast jag inte kommer åt det.

 

Finns det NÅGON vänlig själ som kan hjälpa mig eller ge mig tips om vart jag skall vända mig???!!!

 

Skulle bli så innerligt glad!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...