Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Finns en gratis ej shareware psd till jpg konverterare?

niklas1973

Recommended Posts

gimp fick jag inte igång. Hmm jag var otydlig :) Jag är ute efter något där man markera 20 psd filer och klickar på konvertera så blir de jpg. Det är den enda funktionen jag behöver...

Irfanview kan konvertera filer i "batch" som du vill.

Frågetecken dock runt vilka finesser Irfanview stödjer. Du får helt enkelt prova och se om det blir (tillräckligt) rätt. Jag är dock rätt skeptisk till att Irfanview stödjer speciellt många finesser.

[inlägget ändrat 2007-07-25 13:37:34 av lizardKng]

AHA NU uppt'äckte jag den funktionen. Det var den enda jag behövde så tack så mycket för det. OERHÖRT skönt att slippa gå via Photoshop för att konvertera ett 50-tal bilder. Stort tack!

Så du har alltså Photoshop?

I så fall skulle jag starta Bridge, markera de bilder jag vill konvertera och sedan anropa Image Processor och där välja att spara som JPG. Då får du naturligtvis med precis alla finesser som finns.

Ett annat alternativ är att spela in en liten "action" som bara innehåller ett kommando "Save As" där du bestämmer format och kvalitet. Anropa sedan batchfunktionen i PS för att applicera denna action på alla bilder.

Coolt! Men jag jobbar i PS8 så... Det här funkar utmärkt för mig! tackän en gång.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...