Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
april3

Vilket j..vla skräp!

Rekommendera Poster

Jag ångrar mig som f... att jag ens köpte en ny bärbar med Vista som operativsystem!

Jag är ingen hacker precis men har haft dator sen jag var tonårig och kan säga att hur jag än försöker förbättra prestandan så är den lika resurskrävande och slö!

En annan grej! IE:n kör inte javascript fastän jag satt scripting enabled!!!

Hur ska jag göra?

Mvh/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur mycket minne har du i maskinen? vilken cpu? Jag provade vista på en P4 mobile med 1gig ram. Det gick att köra. Tog lite tid att starta. Den största boven var hårddisken. När både indexeraren för sökmotorn och anti-virus började leta filer, då gick det långsamt.

Men annars giick det jättebra att surfa och läsa e-post.

Kör inte ie några script på någon site alls??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Den kom med en splitter ny HP som jag köpte för ett par veckor sedan på Onoff!

Den funkar men som du säger så är den JÄTTESLÖ med tanke på hur mycket resurser den kräver. Cpu:n ligger på 1.86 om jag inte misstar mig + 80 gig!

Problemen är:

1- Explorern kör inte scripts hur jag än gör!

2- Hittar inte explorer för Vista för att lada ner på nytt heller! IE 7 står att den inte är kompatibel med systemet på denna maskin!!!

3- Kan inte ställa in gamla snabba ikoner istället för dom här "super moderna" desktops ikonerna för prestandans skull!

4- Kan inte ladda ner pdf-reader då den inte verkar vara kompatibel eler så är det min maskin som inte kan köra javascript som gör att jag inte kan acceptera vilkoren så den installeras!

5- + massa andra mindre grejer!!

Vista är framtagen för att SÄLJA och i all hast har dom inte äns brytt sig om kompatibilidad & funktion!

F... vista!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går inte att ladda ned explorer för vista, eftersom den är inbyggd i systemet. Det kommer komma uppdateringar och explorer 8 kommer komma som nedladdningsbar version.

Har du någon speciell anti-virus, brandväggsprogramvara?

3- Kan inte ställa in gamla snabba ikoner istället för dom här "super moderna" desktops ikonerna för prestandans skull!
Vad är en gammal snabb ikon och vad är en super modern desktop ikon?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kan inte ladda ner pdf-reader

Är det Adobes Reader du tänker på, så är det deras problem att inte kunna ha ett Vista kompatibelt program. Får du det felmeddelande som jag bifogar på bilden, finns en workaround.

Kopiera Acrobat Reader 8.0 mappen till skrivbordet. Mappen finns i Users\Username\AppData\LocalLow\Netopsystems\temp

Sedan klickar du på OK i fel/varningsmeddelandet så raderas mappen i temp.

Öppna mappen på skrivbordet och kör setup. Voilà!

[bild bifogad 2007-07-24 13:29:16 av Maratonmannen]

964417_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Den kom med en splitter ny HP som jag köpte för ett par veckor sedan på Onoff!

Är du inte nöjd med köpet, så tycker jag att du ska vända dig till OnOff i första hand och även HP. HP stoppar i massor av eget skräp som kan slöa ner datorn och även hindra att göra det man vill göra. Detta är inget som Vista kan belastas för.

Vista är ett alldeles utmärkt operativsystem är min erfarenhet efter drygt två år.

[inlägget ändrat 2007-07-24 15:19:19 av Maratonmannen]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...