Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte rippa i "mp3 i 128 kbit/s" i Windows Media Player 11


doganbas

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett mycket irriterande problem...

 

Jag kan inte rippa i formatet "mp3" i bithastigheten "128 kbit/s". Jag kan rippa i mp3-formatet i andra bithastigheter.

 

När jag försöker får jag ett felmeddelandet "Det går inte att rippa en eller flera filer ifrån CD-skivan". Jag trycker på knappen "Webbhjälp" får jag denna förklaring (felkod) "C00D10D2" och den engelska förklaringen är

 

"Windows Media Player cannot rip the track because a compatible MP3 encoder is not installed on your computer. Install a compatible MP3 encoder or choose a different format to rip to (such as Windows Media Audio)."

 

Frågorna blir följande:

 

Kan jag återinstallera codec:en/codec:arna för WMP 11?

Hur gör jag det?

 

Om jag inte kan göra det återinstallera codec:en/codec:arna.

Hur gör jag då?

 

Jag har svensk version av Windows XP med alla uppdateringar installerade.

 

Jag är en nybörjare inom detta och jag skulle vara tacksam för all hjälp jag kan få.

 

Med vänlig hälsning

 

Micke

 

PS. Jag tror att problemet uppstod efter att en bekant installerade (utan min vetskap) ett ljudredigeringsprogram. Jag kan inte ta reda på vad det programmet heter men det har jag avinstallerat för länge sedan. Kan det ha något med en inställning i "Registret" att göra? DS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna snegla på om du har en återställningspunkt som är sparad innan installationen av det mystiska ljudredigeringsprogrammet. Annars kan du prova att installera om windows media player.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...