Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WoW hjälp


Adriana

Rekommendera Poster

Jag har en ny bärbar dator, vet att det inte är ultimat att spela på en bärbar

Men jag vill endå spela lite WoW

 

Har en HP Pavilion dv6300 eller något

 

2046 MB Ram

Amd Turion 64 X2 2.00GHz

160gb hårdisk

Nvidia Geforce Go 7200

Windows Vista Home Premium

 

Men när jag ska spela så hackar det rätt mycket, vad kan det bero på

 

Vad jag anser så borde datorn kunna klara av spelet även om det inte är några värsting grejer

 

Någon som har tips på vad man kan göra åt det? För nu hackar det riktigt mycket

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tombolatutan

hmm du har värsting grejer.. 2gb ram klara lungt av wow! Och sen har du dubbelkärnig processor det är cokså långt över systemkraven.. Detsamma med ditt grafikkort den borde klara av wow. Men sen blir jag läss när det står windows vista i den datorn för att spela. Du har inte äns directx 10 grafikkort vad har man då vista till om man är ute efter spela ? Vet inte om det är det som strular men jag skulle rekommendera att du ska installera drivrutiner till ditt grafikkort. Nividia Geforce Go 7200. Det är nog därför att det laggar om du inte har installerat några drivrutiner till den!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt inte ute efter att spela

Jag ville ha windows vista och det var det som ingick i datorn

 

Men jag tyckte att det faktiskt kunde vara skoj att spela lite på datorn oxå

Och jag tycker inte det borde vara några problem med mina prestanda

 

men jag får testa att installera om drivrutinen, klart den är installerad, men jag kanske måste uppdatera??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go 7200 är tyvärr allt annat än nån "värstinggrej" utan snarare ett lågbudgetkort. Men eftersom det sitter en AMD dual core-processor i datorn... så har de ett program som kompenserar för problem som vissa program/spel har med andra processorer än singelkärniga. Installera således dual-core optimizer så kanske endel av laggandet (och eventuella "Benny Hill-effekter") ändå försvinner:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_14098,00.html

 

Uppdaterad grafikdrivare är förvisso viktigt att ha, i synnerhet som datorn har Vista för vilket drivarna ännu inte har nått upp till riktigt samma nivåer som för XP. Det är iofs ingenting som jag har märkt av i praktiken (har både XP64 och Vista Ultimate i min hemmaburk) men det finns många på nätet som kunnat påvisa mycket tydliga skillnader i diverse mätningar i spel och benchmarks.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe misstänkte att Go 7200 inte var något jätte bra kort. Men funkar gör det ju helt klart

 

Jag ska testa att installera det du rekomenderade, kanske det minskar lite med problemen :)

 

Annars får man väl helt enkelt leva med det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa att installera det du rekomenderade, kanske det minskar lite med problemen :)

Du skulle även kunna kontrollera/öka minnesmängden som grafikkortet får använda sig av. Go 7200 använder TurboCache vilket innebär att det inte har något eget minne utan lånar av datorns RAM. Som tur var hade ju datorn 2GB minne och då föreslår jag att du tilldelar grafikkortet 256MB av den mängden (görs i biosen). Borde inte påverka prestandan för övriga program på nåt märkbart sätt medan däremot grafikkortet sen får plats med en vettig mängd texturer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså så man kan välja själv hur mycket minne den ska ta, det är alltså bara att gå in i biosen och tilldela 256.

 

Nu är jag inte 100 på exakt hur man går in i bios. F10 vid uppstart?

 

Du råkar inte veta om man måste köpa en ny dvd om den har slutat reagera i Vista, den reagerar bara på Windows installtionsskiva men inte på WoW, har en stationär med vista oxå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att gå in i Bios, men jag hittade aldrig grafikortet där

 

Det stog min processor, minnet, serienr m.m

 

Men inget om grafikkortet

 

Är inte så jätte bra på det här med bios

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört av mga jag känner att Bärbara är värdelösa att spela nya spel på. Det brukar orsaka att det Hacka i spel (Lagg) och annat.

Men jag är inte 100% säker på ifall detta är sant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bärbara är inte per definition värdelösa att spela på. Jag har en Inspiron 9400 med ett GeForce 7900 i. Kan pusha de flesta spel riktigt långt med den. Så det beror helt på VILKEN bärbar dator man har. Ja GeForce 7200 är inget höjdarkort direkt... Så det gör nog sitt till.

 

Se också till att du inte spelar spel på batteri. Då körs grafikkortet bara på en bråkdel av sin kraft. Se till att sladden är istoppad i väggen.

 

Kolla så du har drivrutinerna installerade. Vista haltar ju i mycket, och drivrutiner är väl det som lidigt mest vad jag förstår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt har inte sagt att jag vill spela värsta spelen, men jag tycker nog att WoW borde kunna fungera lite bättre än vad det gör

 

Jag kör inte på batteri och har endast msn igång när jag lirar.

 

Någon av er som har en aning om hur man delar ut minne till graffekortet genom BIOS?

 

Har testat med f10 eller var det var kom in på bios men fanns inte grafikkortet där

Jag ska ha senaste drivrutinerna till både bios och grafikkortet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tophe skrev:

Bärbara är inte per definition värdelösa att spela på. Jag har en Inspiron 9400 med ett GeForce 7900 i. Kan pusha de flesta spel riktigt långt med den. Så det beror helt på VILKEN bärbar dator man har.

Ja, min nyaste bärbara är bestyckad med Go 7600-kort vilket i realiteten är ett mycket snabbare klockat 7300GT (för stationära), och går därför alldeles utmärkt att spela på.

 

Adriana skrev:

Någon av er som har en aning om hur man delar ut minne till graffekortet genom BIOS?

Märkesdatorer (som bärbara naturligtvis brukar vara ;-)) brukar ha mycket begränsade valmöjligheter i biosen, så det är möjligt att ditt grafikkort har en fast minnesmängd som faktiskt inte går att ändra(?)

 

Apropå drivare till bärbara är tillverkarna oerhört sega med att lägga ut uppdaterade sådana på deras sajter – om de ens gör det överhuvudtaget. Därför skulle du kunna testa med nån färskare grafikdrivare härifrån i stället:

http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista

Man vet aldrig, kanske gör det underverk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...