Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Vista fel med dvd spelaren hjälp!


Adriana

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt windows vista home premium edition till min stationära acer

 

Men det är bara ett problem, jag kan inte installera några spel. Har testat vista förut och det har inte varit några problem alls

 

Men nu verkar det inte fungera

 

Har precis installerat en ren kopia, men den vill inte läsa mina skivor. Den läser min windows skiva, men inte spelet!

 

Tex WoW

 

Vad är det som är felet?

 

Snälla hjälp mig!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tombolatutan

Hmm.. När jag hade vista i en dator förut så hittade inte datorn min dvd-läsare alls? kan det vara så att den inte hittas eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tombolatutan

Om det är så tror jag att det är en sorts bugg dom har haft med läsare.. Sisst jag hade vista körde jag in alla uppdateringar som jag kunnde få ifrån update.. Till sisst funkade min dvd-läsare testa du med kan hjälpa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den hittas och det står att den funkar perfekt. Men den hittar inte skivan jag stoppar i. Windows skivan funkar, men inte WoW skivan med spelet. Den hittade nyss skiva 1 efter 100år, men nu är den vill ha skiva 2 så hittar den inte. Har aldrig haft detta problem förut. Men nu är det så både på vista och jag testade även med XP men det var samma problem där

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för ny DVD-spelare?

Har märkt att de Samsung DVD-spelare jag köpt till familjens datorer (pga låg ljudnivå nya) försämras efter ett par års användning.

Skivor vibrerar ofta kraftigt och de får svårigheter att läsa skivan.

Även när skivan inte vibrerar.

här kan man också välja DVD brenner (brännare) eller DVD laufverke (spelare)

 

http://www.chip.de/perl/tpdb/tpdb_out.pl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag kanske helt enkelt får köpa en ny dvd brännare

 

Jag hoppas iallafall att det löser problemet isåfall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

lånar tråden lite så ja har ett liknande problem.

 

min dator hittar ibland inte heller dvdspelaren...men om ja stänger av den och öppnar chassit och byter strömkabel till den så funkar den...

tycker detta är ganska märkligt eftersom det blir samma sak efter ett par dagar igen.

 

alla kablar sitter som de ska och inga felkoder kommer upp i ebhetshanteraren, tips någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator hittar ibland inte heller dvdspelaren...

Välkommen till Eforum!

 

Vad är det för DVD spelare och hur gammal är den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en NEC 5170

Är det en ny eller gammal? Jag frågar därför att jag hade problem med min några år gamla Plextor 116 i Vista. Den "försvann" efter att systemet var igång ett tag. Köpte en ny Plextor 130A och sedan är det inget problem. Har du 80-ledars IDE-kabel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ungefär som det problem min kompis hade med en ny NEC.

 

Måste vara en bugg i Vista eller att cd:n är repad.

 

Kan du prova det hos någon kompis så förslår jag att du gör det. Funkar inte skiva 2 där iheller så blir det nog till att skaffa ny skiva av tillverkaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när jag satte på datorn idag, så var dvd borta igen..AAARGGG!

skiva2 ? du menar dvdromen antar jag, hmm tror inte ja har någon polare som har Vista inst. tyvärr.

 

det är ett mycket irriterande problem iaf., man tycker ju att det ska funka när allt är helt nytt..

det är denna dvd det handlar om

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325546

 

nu har ja fått en ny dvdbrännare av komplett och det funkar som det ska i nuläget..

 

[inlägget ändrat 2007-09-14 16:08:44 av warthog]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...