Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installations fel


Jahan mack

Rekommendera Poster

Jag hade windows Vista 64 installerad på min dator, av installerade den och formaterade HD genom att installera windows XP men efter formateringen systemet borde startas automatisk om, men det gjorde det inte och det gick inte att installera XP. nu när jag försöker att installera windows xp datorn startas med xp skivan på skärmen får jag ett meddelande att maskinvaran kontrollers och efter det får jag en svart skärm och det händer ingen ting vävan om jag vänter flera timmer.

vad är felet? hur kan åtgärda det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Windows Vista 64 installerad på min dator

Kom datorn med förinstallerad Vista, eller gjorde du det själv?

Lite info om vilka komponenter/hårdvara din dator består av, som t.ex. disk?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installerade jag själv

1 Gforce 7600 GT

2 moderkortet Asus P5LD2

3 en Gig DDR2

4 intel core 2 duo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hårddisk?

Är det en SATA antar jag att du laddat drivers (F6 + diskett) för SATA-controllern precis i början av XP:s installationsfas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdisken är en SATA, men jag har inte laddat nåt utan startade datorn från CD rum installtion har gåt bra i början jag formaterade HD systemet gick in på en auto om start som misslykades och sedan dess började alla mina problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdisken är en SATA

Men då måste du ladda drivers för SATA-controllern. XP har inga drivers för ditt moderkorts ICH7R SATA/RAID controller.

Starta med XP-skivan, ta bort partition, skapa ny, formatera och installera.

Försöker du göra din installation genom att boota med XP-skivan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att när jag bootar med xp skiva installationen går inte så longt att tabort partitionen.

det gick bara första gången då jag tagit inte bort partitionen utn formaterade den och efter formaternigen den startade inte om.

nu när jag booter med skivan installation programet startar den går att kontrollera maskinvaran med kommer aldrig till baka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att när jag bootar med xp skiva installationen går inte så longt att tabort partitionen.

En möjlighet är att plocka ur hårddisken och installera den i en annan XP-dator och där formatera eller ta bort partitionen. Sedan ska det inte vara något problem att installera XP på disken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som Maratonmanen rekomenderar klarar jag, men jag vet inte hur kan jag köra killdisk på en dator som har ingen operativ system, aldrigt gjort det och det finns inte heller så mycket info på den sidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På jannejannes länk laddar du ner Download Bootable ISO Image of Active@ KillDisk to burn CD, och bränner till en CD. Sedan startar du datorn från denna CD (som när man ska installera XP).

 

Eller om datorn har diskettenhet eller kan starta från USB-minne så kan du ta varianten Download Bootable Disk Creator for Free version of KillDisk.

 

Det finns också en manual på den sidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...