Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp med byggande och blåskärm


asfaltsbarn

Rekommendera Poster

asfaltsbarn

Hej hej!

 

har precis monterat ihop detta paket http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837 fast med Cooler master mystique chassi, XFX geforce grafikkort och Samsung DVD-brännare. Förutom detta är paketet detsamma.

 

Allt sitter på plats men när jag försöker installera windows xp sp2 så får jag blåskärm en bit in i installationen vilket syns här http://www.priebe.nl/DSCF4508.JPG Skivan funkar, jag har använt den flera gånger tidigare med bra resultat.

 

Vad är problemet?

 

Tack på förhand :)

 

[inlägget ändrat 2007-07-14 12:51:58 av kolabjorn]

[inlägget ändrat 2007-07-14 12:52:13 av kolabjorn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara någon drivrutin som saknas eller bara strular. Är t ex någon sata-drivare inlaggd för Windows installationsprogram (man trycker F5 eller var det kanske F6 i början av installationen). Här finns en sida för 0X0000000A hos Microsoft:

http://support.microsoft.com/kb/314063/sv

 

[inlägget ändrat 2007-07-14 13:56:05 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asfaltsbarn

Edit:

Jag har fått igång aset till dator nu. Det jag gjorde var att helt enkelt plocka ut det ena ramminnet och vips så funkar den som den skall. Har inte testat att sätta tillbaks det ännu. Nåt jag skall tänka på när jag sätter dit det? Har 4 slottar och två 1gb minnen. Slot A_1, A_2, B_1 och B_2. I A_1 sitter det ena minnet och det andra hade jag i A_2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asfaltsbarn

Det verkar som att det minnet jag tog bort är paj. Får väl byta det antar jag.

 

Har dock ett annat problem nu och det är att jag inte lyckas få bilden att fungera som den skall. Den är alldeles suddig. Har installerat senaste drivrutinerna för både grafikkort och bildskärm. Använder mig av skärmen Samsung SyncMaster 940 BW och ett xfx geforce 8 nånting grafikkort. Uppdateringsfrekvensen (som inte går att få högre) ligger på 75 och uppllösningen är 1440*900. Har testat flera uppdateringsintervaller och upplösningar men inget funkar...

 

Edit:

Jag har avinstallerat drivrutinerna för kort och skärm och bilden är bättre än med drivrutiner installerade. Problemet är att bilden laggar, den följer inte med när jag scrollar eller flyttar fönster utan ligger ungefär 1 sek efter.

 

XP hittade själv grafikkortet och försökte installera det men då uppstod fel.

 

[inlägget ändrat 2007-07-15 12:39:05 av kolabjorn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat (installerat) drivrutinerna för chipset på moderkortet? Det ser ut som att den är ett Intel-chipset (Intel P965 Express / Intel ICH8 enligt Komplett-sidan) så se om du hittar något bra på Intels webbplats.

 

Det är väl en tunn LCD-skärm du har och i så fall ska man ställa in upplösning och uppdateringsfrekvens på de värden som rekommenderas för skärmen. Det kan bli tydligare om man slår på Cleartype i Windows också (sök på cleartype i Hjälp och support så borde det stå var inställningen finns).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...