Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Access denied: outlook-profil, efter ominstallatio


Taentreo

Rekommendera Poster

Hejsan! Jo nu är det såhär att jag byggde ny dator igår, och var för ivrig för att föra över alla filer innan ominstallation. I princip var det endast min outlook profil som jag värderade mest. Jag lyckades göra en säkerthetskopia av min skyddade användarmapp under "my documents and settings". Nu när jag återställer .pst filen och ska använda denna så får jag: "Access Denied!".

 

 

 

 

Någon som vet hur man fixar detta?

Jag måste ha tillbaks mina mail.

 

Mvh / Pontus Drake

 

[inlägget ändrat 2007-07-14 01:43:27 av Taentreo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Demonicblue

Detta händer troligtviss när du försöker öppna "Document and settings" mappen.

Kort om vad som händer:

Windows tillåter inte andra att öppna privata mappar som inte tillhör den aktuella Windows-installationen.

Dett skulle nog vara lättare om du la säkerhetskopian på ett flash-minne, men det här är lätt fixat.

 

För att ta bort "spärrarna" på mapparna eller bara för att hämta en enmstaka fil från dem är väldigt enkelt men tar lite utrymme på datorn. Orkar inte förklara allt för detaljerat så jag ska bara gå igenom hur du ska göra.

 

Först startar du en applikation eller mer som en guide som heter Säkerhetskopiera. Den kommer med Windows-installationen. Ialla fall WinXP sp2. Den hittar du på Start > Alla program > Tillbehör > Systemverktyg > Säkerhetskopiera.

Nu skall en guide komma upp, i första rutan klickar du bara Nästa. I andra rutan väljer du "Säkerhetskopiera filer..." välj Nästa. I den tredje rutan väljer du "Jag väljer själv..." och klicka på Nästa.

Nu Kan du välja vilka mappar och/eller vilka filer du ska säkerhetskopiera. Så leta dig fram till filen du vill ha och bocka i den och klicka sedan på Nästa. Nu ska du välja vart du vill spara säkerhetskopian. Jag föreslår att du väljer "Bläddra" och skapar en mapp direkt under C:\ som heter "backup" men det går bra på skirvbordet också. I nästa fält ska du namnge säkerhetskopian. Välj något passande som t.ex. "Spel_filer" eller "mina_dokument(old)". Klicka nu på nästa. Och nu väljer du Slutför.

Programmet kommer nu att skapa Säkerhetskopian. Detta tar olika tid beroende på filstorlek och mängden filer. När den är klar stänger du rutan eller om du vill se rapporten klickar du upp den.

Säkerhetskopian är nu skapad och nu ska du bara packa upp den.

Starta samma guide igen och klicka på nästa. Här väljer du "Återställ filer...".

Nästa.

Leta upp säkerhetskopian, dubbel-klicka på den och leta dig ner till filen eller mapparna. Markera dem du vill packa upp och Nästa.

Nu ska du välja avancerat.

Först väljer du plats att packa upp filen eller mapparna till. Välj "Alternativ plats" och bläddra fram till en passande plats. Nästa.

Här ändrar du inget, Nästa. Nu kommer alternativet där du tar ort spärrarna. Så här ska det se ut:

Återställ säkerhetsinställningar

X Återställ knutpunkter, men inte...

X Bevara befintliga...

 

Nästa och Slutför. Filen och/eller mapparna pckas nu upp och när det är klart så har du filerna på platsen du valde att pcka upp dem till.

 

Hoppas det funkar för dig och det är mycket text så jag förstår om det kommer upp frågetecken så fråga bara omd et är något som är oklart.

 

[inlägget ändrat 2007-07-15 02:34:13 av Demonicblue]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade redan fixat allt precis som du skrev men det jag missade var "Behåll säkerhet". Tack ska du ha, och nu fick jag tillbaks mina mail :)

 

 

 

Mvh/Pontus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...