Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidorna här laddas väldigt långsamt


Inger Maryissa

Rekommendera Poster

Inger Maryissa

Hejsan,

 

Jag bara undrar en sak,

Är det bara hos mig som sidorna här på E-forum laddas väldigt långsamt.?

 

Får ofta vänta jätte-länge och får använda: uppdatera, men ibland hjälper inte heller det.

 

Eller är det p.g.a av mycket trafik här ?

 

Hälsningar

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara hos mig som sidorna här på E-forum laddas väldigt långsamt.?

Det är inte bara hos dig. Jag upplever samma sedan någon vecka tillbaka. Och ibland laddas inte hela sidan, så det är bara att uppdatera om. Tror inte att det beror på för mycket trafik, utan snarare på någon illa underhållen server?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är lika för mig.

 

Eforum har alltid varit slött, jag har mer eller mindre slutat besöka eforum pga allt strul.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Beror kanske på annonserna ute i högerkanten, som hela tiden ligger och laddas varje gång du klickar "Nästa" längst ned på sidan.

 

Störde mig något oerhört och skaffade No Script och AdBlock Plus, så försvann ialla fall den långa laddningstiden på Eforum. Nu använder jag Firefox.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 20:54:12 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Samma sak för mig som för Stefan. Jag kör AdBlock på Firefox och sidorna laddas snabbt och komplett (med de vanliga återkommande undantagen förstås, men det är ju en annan femma).

Så tipset är alltså att börja med blockering av annonserna, jag kan mkt väl tänka mig att deras servrar är rätt hårt belastade, med annonser liggandes på tusentals sajter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det laddats i fullt godkänd hastighet såväl före NoScript-installation som efter. Så jag tror problemen ligger hos er...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Tack alla ni.....är så bra att veta att det inte bara är hos mig, jag menar att det inte beror på min kära nya dator ;-) :-)

 

Jo, det med annonsblockering vore ganska bra att ha.

Ska se om jag kan fixa det i mitt antivirus / brandväggsprogram.

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 21:09:15 av Maryissa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Just nu går det snabbare.

Kan det bero på att jag redan har ett par flikar för E-forum öppna i Explorer 7 ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig i Vista, XP x64, Windows 2000 och på jobbmaskinen, blir det bara tomt i högerspalten. Det som normalt ska ligga där, hamnar underst på sidan. Alltså under Nästa 20 inlägg, men i högerspalten. Under annonsen ligger sedan Användarinfo, mina favoriter, hetast just nu osv.

Det är mer än en vecka det varit så här nu. Efter att jag klickat på uppdatera några gånger brukar allt hamna på rätt plats.

 

 

Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2007-07-12 21:25:05 av Maratonmannen]

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 21:29:33 av Maratonmannen]

961632_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa
Maratonmannen skrev:

För mig i Vista, XP x64, Windows 2000 och på jobbmaskinen, blir det bara tomt i högerspalten. Det som normalt ska ligga där hamnar underst på sidan. Alltså under Nästa 20 inlägg, men i högerspalten.

Se bifogad bild.

 

Såg inte någon bild,....

 

Men för mig också har det hänt att sidan ser konstig ut.

Att saker på sidan har hamnat på helt fel platser.

 

PS. nu ser jag bilden ;-)

[inlägget ändrat 2007-07-12 21:19:56 av Maryissa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Maryissa skrev:

Jo, det med annonsblockering vore ganska bra att ha.

Ska se om jag kan fixa det i mitt antivirus / brandväggsprogram.

 

Annonsblockering är inget du har i brandväggen. Det är ett tillägg (exstension) i webbläsaren Firefox, som du själv installerar. Firefox kan du bygga till hur du vill med tilläggen, som du kan hämta hem från Mozillas hemsida.

 

Hur IE 7 har det har jag inte undersökt. Påminner mycket om FF:s uppbyggnad med flikar o s v.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa
Stefan Eklinder skrev:

 

Annonsblockering är inget du har i brandväggen. Det är ett tillägg (exstension) i webbläsaren Firefox, som du själv installerar. Firefox kan du bygga till hur du vill med tilläggen, som du kan hämta hem från Mozillas hemsida.

 

Hur IE 7 har det har jag inte undersökt. Påminner mycket om FF:s uppbyggnad med flikar o s v.

 

I en del Internet Security Program hos t.ex. Norton, så finns det sådana funktioner.

Jag hade deras förut, men inte längre då det ställde till problem i min dator.

 

Vet inte om det finns i Ie 7.......det är ännu ganska nytt för mig precis som Windows Vista.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har också retat mej på att sidorna hänger sej och tar lång tid ibland.

Men har en gammal seg maskin så jag får väl till viss del skylla mej själv.

 

Har dock fått ned laddningstiden en hel del genom att pilla och blockera idg.reserch-int.se, bastapris.idg.se, images.dinpris.com och med ett par annons blockeringar med min Norton Internet Security.

 

Men de är klart också ett kapacitets problem för sent på kvällen går de fort och på eftermiddagen går de sakta.

 

/Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Själv har jag inte så hög hastighet på Telia bredband så det är nog det också som påverkar.

 

Jo, det var bra med annonsblockeringen som jag också hade när jag hade Norton Internet Security.

Ska se om det finns liknande i det program jag har nu.

Jag har McAffee, som jag fick / köpte när jag fick min nya dator.

 

Förutom att det går ofta sakta här på E-forum med laddning av sidor, så får jag också ibland upp meddelanden att något blivit fel, något med servern och att sidan inte kan öppnas, och med alternativ att beskriva problemet för E-fourum.

 

Fick det nyss när jag skulle svara på inlägget. Men när jag försökte igen så gick det bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...