Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdateringar från Windows update - är alla nödvändiga ?


Inger Maryissa

Rekommendera Poster

Inger Maryissa

Jag har nu Windows Vista Home Premium, och nu kommer inte bara viktiga / kritiska uppdateringar till min dator utan även rekommenderade sådana.

 

Men har gjort inställningarna att jag kan kolla dem innan de installeras.

 

Nu undrar jag om det verkligen är viktigt att installera uppdateringar till Office och Outlook ?

 

Outlook använder jag inte.

Jag har är Excell och Word 2007 ( baspaket )

Men jag använder inte dessa på nätet eller delar / överför dokument eller filer från det programmet.

 

Måste jag ändå hämta uppdateringar till dessa i alla fall, jag menar är det viktigt att jag gör det ?

 

Och till vad är uppdateringar för Office ?

 

Hälsningar

Maryissa

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Att du inte använder Office över nätet betyder ju inte att du inte kan snappa upp virus som angriper svagheter i det på andra sätt. Om det är viktigt eller inte att hämta en viss uppdatering går inte att svara på generellt, men alla uppdateringar har ett KB-nummer som du kan få detaljerad info om på Microsofts sidor.

Att du inte använder Outlook betyder inte heller att det är onödigt att hämta säkerhetsuppdateringar till det, eftersom dess komponenter kan användas av andra program, framförallt virus. Finns det då sårbarheter i dessa komponenter kommer de kunna utnyttjas, oavsett om du använder Outlook eller inte som mailklient.

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 20:27:23 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Tack snälla för ditt svar, då förstår jag lite bättre.

det är toppen att kunna fråga om olika saker här.

Hälsningar

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...