Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ny hårddisk?


LouiseLangberg

Rekommendera Poster

LouiseLangberg

hej..

jag jag trodde oxå att d va d som räckte.. så jag köpte en annan men den va fel...

där va pins på den o på den som sitter i datorn e där typ som att man ska sticka in ett kort.. om du fattar vad jag menar.. hehe..

jag kan inte alls d här me bärbara.. e stolt nog för att jag klarade köpa rätt minne hehe =)

 

MvH

Louise

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid en början:)

 

 

 

Kan inte heller så mycket om bärbara men ifall jag får tag i en så kommer jag att skruva i den väldigt länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

Hej

 

 

Det är en compaq presario 2104ea.

 

Det finns info om hur man gör när man byter men d står itne ilken sort d ska va. =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du byta ut hårddisken för att den gamla är trasig eller ska du komplettera med en till hårddisk?

Om du ska byta ut hårddisken så är frågan hur du installerar Windows, har du CD-skivor med Windows eller finns det en dold återställningspartition på hårddisken?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=se&dlc=sv&product=341574&lang=sv&docname=bph06847

 

Har du läst även avsnittet Byta ut hårddiskhållaren i manualen?

 

Det är kanske säkrast att höra med HPs support via telefon eller mejl:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/contacthp?lc=sv&cc=se&dlc=sv&product=341574&lang=sv

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

ja jag har windows skiva så d e inga problem.. bara jag har rätt hårddisk ska d nog gå bra =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är 47 stift på disken är det IDE du skall ha. Om det är 2 kontakter är det SATA du skall ha.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

där e inga stift.. utan det ser ut som om man ska stoppa in ett kort.. om du förstår...

 

[bild bifogad 2007-07-13 21:15:01 av LouiseLangberg]

961926_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

så här ser det ut i änden av hårddisken... detta e bara en sladd jag hittade en bild på på nätet... men disken ser likadan ut.

 

 

 

[bild bifogad 2007-07-13 21:17:02 av LouiseLangberg]

961938_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

hej..

ja d e en bild på en sladd... men disken som sitter i datorn ser ut så i den delen som man trycker in i datorn.. o jag ahr itne hittat nån annan disk som ser ut så....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

vad jag kan se där så e d bara såna diskar som e kopplade me två sladdar... jag har letat o letat... jag måste ju ha en som ser likadan ut annars fungerar ju inte kopplingen...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag borde ha tittat lite tidigare i tråden (och vilket forum det rörde sig om ) och inte bara på din bifogade bild, sorry! =)

Nå, bärbara är inte min specialitet alls och än mindre externa hårddiskar till dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LouiseLangberg

ja inte min heller.. när d gäller stationära datorer e d inga problem men nu va d ju helt plötsligt något helt annat..

 

o jag ska itne ha en extern.. hade tänkt att köpa en intern... o d verkar inte vara så lätt...

 

 

Om man har en extern hårddisk kan man då använda den som en intern? förstår du/ni? för i så fall kan jag ju lika väl köpa en extern o koppla till usb elle rnåt? ...

 

men just nu e där en hårdisk på hela 18 GiB i o d vill itne jag ha som ni nog kan förstå :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...