Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var lagrar Outlook epostkonton?


Shabbadang

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har just bytt dator på grund av en hotande hårddiskkrasch. Jag hann med andra ord inte köra guiden "överför filer och inställningar". Däremot kunde jag kopiera över min mapp i Documents and Settings och även programmappen, till den nya datorn eftersom det gick att läsa från dem gamla hårddisken (men inte starta från den).

 

Jag hade rätt många epostkonton i min Outlook 2003 och jag undrar om någon har koll på var de lagras. Jag har testat att kopiera över mapparna Application data och Lokala inställningar, men det verkar inte räcka. Kan det vara så att epostkontona ligger i registret? I så fall är det ju bara att installera dem på nytt.

 

Inom parentes sagt menar jag att tidigare versioner av Outlook där man kunde exportera inställningarna för epostkonton, var klart smidigare. Men när äntligen MS lyckas hitta på något som man verkligen kan ha användning av så plockar man bort det i nästa version... [slut på gnäll.]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag vet inte hur det är med själva kontona men i Outlook finns det en pst-fil som innehåller en hel del. Om du ska söka efter den ska du börja med att bocka i "Visa dolda filer".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo jag är väl bekant med .pst-filerna, men där lagras ingen information om e-postkonton. Det här är nog lite överkurs tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...