Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WLAN inaktiveras vid omstart


David Einarsson

Rekommendera Poster

David Einarsson

Hej!

På min faster laptop måste man gå in och aktivera den trådlösa anslutningen varje gång man har startat datorn. Har ingen direkt erfarenhet av Vista, men i XP hoppar ju allt igång automatiskt vid start. Har varit inne och kikat i enhetshanteraren för WLAN-kortet, bockat av energispar-åtgärder osv, har även varit inne på Tjänster och kontrollerat att WLAN-kortet står på "Automatisk". Varför gör Vista såhär? Inte ska man väl behöva gå in och aktivera den trålösa anslutningen manuellt varje gång man startar datorn, eller? :)

MVH David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...har även varit inne på Tjänster och kontrollerat att WLAN-kortet står på "Automatisk".

Finns WLAN-kortet med bland tjänster, eller menar du Wired AutoConfig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
David Einarsson

Hej!

Ja, Wired AutoConfig var det nog ja, blir lite osäker nu men inte finns väl själva kortet med bland tjänster? Var nog jag som skrev otydligt i inlägget. Har inte aktuell maskin i närheten nu tyvärr så jag kunde kontrollera... Vet ännu inte vad det kan bero på iaf, nån annan?

 

MVH

David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej.

 

jag lider av samma problem.

 

+ ett annat.

 

När man sätter på datorn (efter att ha vart helt avstängd)så är ansluter wlanet automatiskt.

 

men efter att datorn varit i vila så måste man ansluta manuelt.

 

nästa problem.

 

Om den ansluter automatiskt så säger datorn att det är "oidentifierat nätverk" & man kommer inte åt internet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...