Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows filöverföring, XP - Vista


Duke of Earl

Rekommendera Poster

Duke of Earl

Nu är jag osäker på forumtillhörigheten men jag hoppas jag tog rätt. Jag skulle vilja föra över filer från min XP-dator till min bärabara med Vista. Köpte därför en avsed kabel (Belkin Easy Transer Cable for Windows Vista) Den verkade vara som klippt och skuren för mina behov (är totalt novis på just nätverk) eftersom den var avsed för filöverföringar mellan en Xp och en Vista dator, plug and play osv. Men givetvis nu sitter jag här och kan inte föra över en endaste fil. Har kommit så långt att båda datorerna "kännner av" att dom är ihopkopplade då det står att Windows filöveröfring körs på båda datornerna. Dra inte ur kabeln etc etc.. Men så fort jag skall försöka föra över en fil i "nätverket" så får jag ett felmeddelande på min Vistaburk. "Det inträffade ett fel när anslutningen skulle användas. Windows Filöverföring avbryts" Är det någon kunnig som har tips på vad det kan vara? Har installerad om nya drivrutiner från Belkin på min XP dator ( Vista är plug and play) och startat om båda burkarna,men jag får fortfarande samma felmeddelande.

 

[bild raderad 2007-07-08 19:07:58 av Duke of Earl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig fört över filer direkt mellan XP och Vista, utan har gjort det via router. Men är det samma inställningar, så kontrollera att du har fil- och skrivardelning aktiverat i Windows-brandväggen -> Undantag. Har du ett antivirus-program med Internet Security (bl.a. brandvägg), så gå igenom inställningarna och tillåt fildelning.

Utdelade mappar? Vista vill ha lösenord på konto för att tillåta fildelning, men lösenordsskyddad delning kan stängas av. Kan du ta en print screen på Nätverks- och delningscenter och bifoga bilden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...