Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa skivorna?


Christer Bergström

Rekommendera Poster

Christer Bergström

Vilka skivor är egentligen bäst?

Jag har hört att Verbatim ska vara bra, stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Jag kör också noname. Men om du vill ha en märkesskiva kan jag rekommendera TDK CD-R74. Jag har inget belägg för att den är bättre än noname-skivor men den är jäkligt snygg och ger intryck av att hålla hög kvalitet.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Kristensson2

När du provar dig fram, tänk inte bara på om det går bra att bränna. Testa även överföringshastigheten från den brända CD:n till hårddisken. Det här beror också mycket på kombinationen av brännare och CD-läsare, hur väl de kommer överens. Till exempel funkar inte no name silver, Traxdata silver eller FujuFilm (värsta skräpet jag sett!) bra för mig. Alltså, en jävligt stark varning för Fuji.

I övrigt har jag haft högst överföringshastigheter från guld-skivor, men silver är de enda som är godkända för datalagring. Antar att ämnet inte bryts ner så snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

FUJI!

 

Förstår faktiskt inte varför du klankar ner på dom skivorna.Dom nya i lila omslag är hur bra som helst.Funkar mycket bättre till dåliga läsare typ gamla CD-romläsare och slitna Playstationmaskiner än vad både Kodak Gold och vissa noname cd gör.

 

I lite nyare läsare/brännare går det väl förmodligen att läsa det mesta men om man bränner en skiva till en polare med lite sämre grejor vill man ju inte att han/hon ska ha några problem eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Kristensson2

Det ÄR skillnad. Dock ska man inte döma ut en skiva totalt efter att ha provat den på en enda brännare. Vissa skivor funkar bäst med en viss sorts brännare, en del funkar inte alls, dock funkar de superbt med en annan brännare.

När det gäller Fuji körde jag 21 st gröna (köpte 20, men det låg en extra i ett fodral) för ett tag sen. 11 stycken kraschade. Nu har jag även provat Fuji silver på fyra olika brännare (tre olika fabrikat) med vedervärdigt resultat. Därför dömer jag ut dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...