Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

(0x800706C2)


nilst2007

Rekommendera Poster

System restore har slutat att funka i Vista Business x64. Då jag försöker köra System restore (i ett nästan nyinstallerat OS) får jag upp följande felmeddelande:"The transfer syntax is not supported by the RPC Server (0x800706C2)"

 

Installerade OS:et igår, då funkade allt. Idag inte alls.

 

sfc /scannow hjälper inte !

 

Leta efter hjälp hos Microsoft hjälper inte !

 

Kan man reparera med DVD:n så att tjänster i Vista x64 återställs till sitt ursprungliga skick ? (Har hört att Vista DVD:n erbjuder mer i reparationsväg än andra Windows gjorde.)

 

Förövrigt flyter det på fint i Vista och jag har liggande backup - med nämnda fel !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man reparera med DVD:n så att tjänster i Vista x64 återställs till sitt ursprungliga skick?

Välkommen till Eforum!

 

Reparera kan man med DVD:n. Boota upp med skivan och välj Reparera datorn i Installera nu-bilden, men om tjänsterna återställs till sitt ursprungliga skick kan jag inte svara på.

 

 

[bild bifogad 2007-07-06 08:50:02 av Maratonmannen]

959683_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack och hejsan !

 

Ska testa. Annars blir det till att installera om !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars blir det till att installera om!

Att installera om är ingen större grej. Det är inte som förr i tiden med t.ex. XP, utan det går på ca 20 minuter med Vista och man behöver endast ange licens-nyckel och välja partition.

 

Välj Startup Repair, som automatiskt fixar problem med att Windows inte kan starta. Se bifogad bild.

 

 

 

[bild bifogad 2007-07-06 09:21:05 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2007-07-06 09:21:42 av Maratonmannen]

959692_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...