Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ta bort alternativ i "Vilken åtgärd ska utföras?" som poppar upp när man kopplar in t.ex. ett USB-minne?


Grdic

Rekommendera Poster

När man kopplar in ett USB-minne, extern hårddisk eller sätter i en cd/dvd eller motsvarande i datorn poppar ett litet fönster upp där man kan välja ett program för vilken åtgärd man vill utföra med enheten och dess program/filer? T.ex. om man vill öppna en mapp eller lägga till filer. (se bifogad bild)

 

Hur kan man ta bort vissa av de alternativen som dyker upp här?

 

I mitt fall har jag tidigare haft Nero 7 installerat på datorn. Programmet är nu helt borttaget, men trots det dyker alltid tre alternativ upp som tillhör just detta programmet. Jag vill få bort dessa alterntiv. Hur gör man???

 

Tack!

 

/Grdic

 

[bild bifogad 2007-07-06 05:30:29 av Grdic]

959659_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att högerklicka på CD-enheten -> Egenskaper -> Spela upp automatiskt och kilicka på Återställ standardvärden. Är det gråat, markera då först Välj åtgärd.

Om det fungerar, kan du behöva göra samma sak för allt som finns i rullisten för innehållstyp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret!

 

Jag testade, men det fungerar dock inte. Alternativen för Nero finns fortfarande kvar som alternativ för "spela upp automatiskt"... :-(

 

/Grdic

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...