Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Recension: Mac OS 9 vs Win Me


Carl Hult

Rekommendera Poster

>> vart ju en riktigt trevligt litet datorkrig det här...har inte lagt mig i

(förutom dom inledande krigsförklaringarna) utan hovrat på 200 feet med min Apache...redo att skicka in nåra AP-clusters utifall HDS eller Whistler skulle behöva det...dock kan jag konstatera att det bara är gnyende rester kvar av fienden efter deras framfart och nöjer mig med det ;) <<

 

Mac-sidan tycks ha gett upp, den enda som försöker lite är Stene med sina "min polare är jätteviktig och jättetuff och jobbar med världens största installationer och han säger att mac är bäst men jag kan inte tala om vad han heter eller vad han gör eller ge några verifierbara exempel".

 

De har väl börjat inse att Apple nu ligger så långt efter att det är lönlöst att försöka få mac att framstå som ett likvärdigt alternativ till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Skapad
  • Senaste svar
Sten-Erik Björling

"Mac-sidan tycks ha gett upp, den enda som försöker lite är Stene med sina "min polare är jätteviktig och jättetuff och jobbar med världens största installationer och han säger att mac är bäst men jag kan inte tala om vad han heter eller vad han gör eller ge några verifierbara exempel".

"

 

Jag har angett att jag kan ge er adresserna till de personer som jag har kontakt med men ni vill fortsätta vara anonyma. Dessutom vet jag faktiskt inte om jag anser er vara vuxna nog att kontakta denna typ av personer - ert sätt att resonera och hantera argument tyder på att ni inte ens har passerat pre-pubertala stadier vare sig i förmåga att resonera eller agera bland människor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Jag har angett att jag kan ge er adresserna till de personer som jag har kontakt med men ni vill fortsätta vara anonyma. Dessutom vet jag faktiskt inte om jag anser er vara vuxna nog att kontakta denna typ av personer - ert sätt att resonera och hantera argument tyder på att ni inte ens har passerat pre-pubertala stadier vare sig i förmåga att resonera eller agera bland människor... <<

 

Oh, det var ett nytt grepp: Dingla med en referens framför näsan och sen dra undan den i sista stund.

 

Dock förändrar det inte din statistik - du ligger fortfarande i topp vad gäller fantasifulla påstående och längst ner i botten vad gäller fakta att backa upp dem med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Oh, det var ett nytt grepp: Dingla med en referens framför näsan och sen dra undan den i sista stund."

 

En undran: Varför inte ta Stenes erbjudande och maila honom för att få den referens han hänvisar till??

 

Jag tycker det verkar konstigt att ni kräver referenser på Stenes kunder och affärsbekanta medan ni själva hänvisar villt till kollegor och andra utan att ni behöver namnge dem eller de företag de jobbar på.

 

Om Stene har dessa referenser han påstår så är det ju bara att syna honom isåfall. Bluffar han så är det ju en fjäder i hatten för er, och talar han sanning och personerna i fråga verkligen finns och kan verifiera uttalandet, så är det ju ni som får stå där med skägget i brevlådan.

 

Eller är ni rädda för att han har rätt??

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag har angett att jag kan ge er adresserna till de personer som jag har kontakt med men ni vill fortsätta vara anonyma."

 

Så länge som du exkluderar mig från detta så är jag neutral.

 

"Dessutom vet jag faktiskt inte om jag anser er vara vuxna nog att kontakta denna typ av personer"

 

Personligen, så tycker jag det är höjden av barnslighet att ringa och fråga någob i arbetet om en Mac vs. PC debatt.

Person 1 "Hej du"

Person 2 *muttrar* "Fan, igen... Ja vad vill du nu?"

Person 1 "Jag skulle gärna vilja ha lite ammunition och såt som hjälper mig att bevisa min poäng i en online debatt."

Person 2 "Igen?!? Alltså jag är lite upptagen nu."

Person 1 "Snälla?"

Person 2 "Kanske senare"

Person 1 "Nej nu! Annars kommer jag över och skjuter dig och alla eventuella husdjur du har!"

Person 2 *suck* "OK, OK..."

 

Kanske nått sånt?

Kanske detta var barsnligt i dina ögon men jag gjorde det för att vara kul, hehe, I'm l33t :)

 

"- ert sätt att resonera och hantera argument tyder på att ni inte ens har passerat pre-pubertala stadier vare sig i förmåga att resonera eller agera bland människor..."

 

Tryter argumenten nu?

El. är du en sorts telepatiskt psykolog med doktorsavhandling i socialt beteende...

Jag trodde inte detta gällde för webben men hej tjolahopp...

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag tycker det verkar konstigt att ni kräver referenser på Stenes kunder och affärsbekanta medan ni själva hänvisar villt till kollegor och andra utan att ni behöver namnge dem eller de företag de jobbar på."

 

?

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"T-34 var en bra mycket bättre konstruktion än Tigern vågar jag påstå. Den var ju en av de första att använda lutande ytor för att deflektera projektiler, hade ne sjujäklars bössa när den kom och var både snabb och lätt att underhålla."

 

Tja, nu lämnar vi verkligen kärnämnet och ger oss ut i terrängen.. he he he

T-34an hade ju till en början inte bättre kanon än Tigern, först med 85mm kanonen, 1944, fick T-34an en riktig "tigerdödare".

Med 76mm kanonen kunde inte T-34orna rå på panthrar och tigrar förrens de var närmre än 500m. Tigrarna kunde slå ut T-34or på avstånd av 1,5 kilometer.

 

Nu har vi ju tagit oss från den simpla och generella jämförelsen mac/tiger vs t34/pc jag gjorde mest på skoj.. ett ord av varning, Jag kan diskutera detta ämne en hel dag.. minst.

:-)

 

 

Precis som du säger så hör ju inte T-34an till samma klass som Tiger I, men båda har ju blivit något av "ikoner" för respektive sidas pansarvapen.

 

mvh

ErikG

http://www.plasticwarfare.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Hörru Erik, har du funderat på att lägga in riktiga kanoner och göra dem dator kontrollerade och försöka erövra Svergie?

:)

 

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

petra

 

"Jag tycker det verkar konstigt att ni kräver referenser på Stenes kunder och affärsbekanta medan ni själva hänvisar villt till kollegor och andra utan att ni behöver namnge dem eller de företag de jobbar på."

 

så är du konstig oxå, annorlunda, onormal, ja inte som andra helt enkelt

 

"Eller är ni rädda för att han har rätt??"

 

han har ju varit mister 100% på att ha fel hittils, har han rätt en gång gör varken till lr från

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Hörru Erik, har du funderat på att lägga in riktiga kanoner och göra dem dator kontrollerade och försöka erövra Svergie?

:)"

 

Ssschhhh!

*viskar* Tyst, avslöja inte min elaka plan för alla nu.. :-)

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"så är du konstig oxå, annorlunda, onormal, ja inte som andra helt enkelt"

 

I Petras ställe citerar jag Thåström:

 

"Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal"

 

mvh

ErikG

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petra,

 

"En undran: Varför inte ta Stenes erbjudande och maila honom för att få den referens han hänvisar till??"

 

Har fått en referens en gång av Stene som ledde till ett helt "icke-biased" företag på webben som totalt fokuserade sin utveckling och sin produktion mot Mac-plattformarna.

 

Detta företag låg någonstans i den nedre hälften vad gällde 3D produkter och hade visst dragit den slutsatsen att Macen är överlägsen som plattform även för 3D (plumpt uttryckt).

 

De referenser man bjuder ut här bör vara såna man kan kolla upp utan krusiduller och inte personliga referenser där oftast företagen man utför projekten åt är väldigt "biased".

 

Jag har egna ögon, egen känsla och egna IRL referenser och tar Stenes med ro och lugn eftersom jag lovat att inte blanda mig i någon ny vendetta.

 

Kan dock tillägga att man inte bör konstatera saker på hörsägen utan man bör ha en fläskig länk eller egen erfarenhet där man in i minsta detalj kan referera till fallen man diskuterar.

 

"Jag tycker det verkar konstigt att ni kräver referenser på Stenes kunder och affärsbekanta medan ni själva hänvisar villt till kollegor och andra utan att ni behöver namnge dem eller de företag de jobbar på"

 

Denna statistik leder faktiskt Stene utan en god 2:a.

 

"Om Stene har dessa referenser han påstår så är det ju bara att syna honom isåfall. Bluffar han så är det ju en fjäder i hatten för er, och talar han sanning och personerna i fråga verkligen finns och kan verifiera uttalandet, så är det ju ni som får stå där med skägget i brevlådan"

 

Se ovan.

 

"Eller är ni rädda för att han har rätt??"

 

Stenes kusins kompis är knappast mer övertygande än det jag själv ser och upplever i mitt dagliga arbetsliv.

 

Svaret är mao nej.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Jah nu ser jahg att Whistler är en blanding av:

Propeller head:

http://www.winternet.com/~mikelr/flame23.html

 

Stealth:

http://www.winternet.com/~mikelr/flame9.html

 

Och Jerk:

http://www.winternet.com/~mikelr/flame34a.html

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Nej nej nej..

 

Propellerhead, jovisst, tillsammans med en stor andel av PC-anhängarna på detta forum, men stealth och jerk, nej, det tror jag inte riktigt..

 

/E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

"Har fått en referens en gång av Stene som ledde till ett helt "icke-biased" företag på webben som totalt fokuserade sin utveckling och sin produktion mot Mac-plattformarna."

 

Vilken länk var det?

 

"De referenser man bjuder ut här bör vara såna man kan kolla upp utan krusiduller och inte personliga referenser där oftast företagen man utför projekten åt är väldigt "biased"."

 

Notera att huvuddelen av kunnandet inte är baserat på länkar till någon site. Huvuddelen av kunnandet därute finns i skallen på folk eller i system som inte kan eller får vara anslutna till Internet.

 

De parter som jag har som kollegor är inte mer biased än att de huvudsakligen utvecklar för Windows men många av dem använder Mac som plattform för att de upplever sig vara mer effektiva med den. Ett tyskt kollegföretag utvecklar sina Oracle-baserade lösningar utvecklade i Designer 2000 för Oracle på G4-datorer med hjäp av VPC. Denna utveckling står för ca 80% av deras omslutning och fortfarande kör de Mac som plattform. Varför då? Mycket stabilare miljö, mindre krascher och går något åt skogen är de igång igen inom 5 minuter.

 

"Kan dock tillägga att man inte bör konstatera saker på hörsägen utan man bör ha en fläskig länk eller egen erfarenhet där man in i minsta detalj kan referera till fallen man diskuterar."

 

Tyvärr är inte mina kollegor så fanatiskt kåta på att publicera sina erfarenheter i form av fläskiga länkar. Och detta gäller även mig. Jag lägger inte ner tid på att för andra gången genomföra tester som visar för Whistler lite obehagliga fakta bara för att få dem stämplade som partiska, manipulerade och inte värda att tro på. Vill du inte tro på vad jag har kommit fram till och även mina kollegor så får du väl låta bli. Men inget ursäktar förtal och smutskastning.

 

"Stenes kusins kompis är knappast mer övertygande än det jag själv ser och upplever i mitt dagliga arbetsliv.

Svaret är mao nej."

 

Ditt dagliga arbetsliv inbegriper inte optimering av installationer för 30-40 000 samtidiga användare av globala databas-system, eller hur? Det inbegriper heller inte särskilt mycket av hantering av större datamängder, eller hur? Personerna bakom dessa lösningar litar jag mycket mer på än en självutnämnd, näbbig världsmästare till servicetekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vilken länk var det?"

 

En länk som stoltserade med bla Strata3D som high-end lösningar.

 

"Notera att huvuddelen av kunnandet inte är baserat på länkar till någon site"

 

Ditt och dina kollegers sk "kunnande" säger inte oss på forumet ett smack när vi vet hur du aldrig undgår ett tillfälle att smacka till MS.

 

En länk som leder till en sida som är oberoende säger långt mer än dina "kontakter" som de flesta här hyser stora dubier inför. (med all rätt).

 

"Huvuddelen av kunnandet därute finns i skallen på folk eller i system som inte kan eller får vara anslutna till Internet."

 

LoL - åsså stack strutsen huvudet i sanden.

 

"De parter som jag har som kollegor är inte mer biased än att de huvudsakligen utvecklar för Windows"

 

Detta är rent skitsnack från din sida - dina sk siffror och effektivitetsmätningar är oftast så skrattretande så det finns inte en chans att någon tar dem på allvar.

 

"men många av dem använder Mac som plattform för att de upplever sig vara mer effektiva med den"

 

Here we go, du gör en parodi på dig själv !

 

"Varför då? Mycket stabilare miljö, mindre krascher och går något åt skogen är de igång igen inom 5 minuter."

 

Se ovan.

 

"Tyvärr är inte mina kollegor så fanatiskt kåta på att publicera sina erfarenheter i form av fläskiga länkar"

 

Är inte dina kollegor weborienterade i någon form ? Märkligt - du trampar ner dig i din egen skit här.......

 

"Och detta gäller även mig. Jag lägger inte ner tid på att för andra gången genomföra tester som visar för Whistler lite obehagliga fakta bara för att få dem stämplade som partiska, manipulerade och inte värda att tro på"

 

Hör du mig inte ? Jag bryr mig inte om dina hemtester eller dina kollegors hyperhemliga projekt som aldrig verkar resultera i något - jag vill kunna verifiera ditt påstående mot någon som är insatt och verkligen kan vara opartisk, dina likasinnade kollegor är ointressanta.

 

"Vill du inte tro på vad jag har kommit fram till och även mina kollegor så får du väl låta bli. Men inget ursäktar förtal och smutskastning"

 

Exakt - lägg ner ditt skitsnack vad gäller "kostnader", "effektivitet" och "instabila" plattformar - ubland verkar du totalt ha tappat kontakt med verkligheten när du spyr din galla över i ditt tycke icke-prefererade plattformar och hårdvara.

 

Du har inte kommenterat dina arroganta uppgifter om Apple´s processorer som skulle dyka upp under hösten som exempel ?

 

Alltid lika bergsäker - varifrån kommer denna arroganta och självsäkert pappaaktiga attityd ?

 

"Ditt dagliga arbetsliv inbegriper inte optimering av installationer för 30-40 000 samtidiga användare av globala databas-system, eller hur? "

 

Det gör det inte nej men jag har all möjlighet att hitta referenser ute på det fantastiska www - något som även du borde ägna dig åt för att höja nivån vad gäller din trovärdighet.

 

"Det inbegriper heller inte särskilt mycket av hantering av större datamängder, eller hur?"

 

Det gör det däremot - redundans över WAN-länkar omfattar i vissa fall enorma mängder av informationshantering.

 

"Personerna bakom dessa lösningar litar jag mycket mer på än en självutnämnd, näbbig världsmästare till servicetekniker."

 

Och jag litar på mitt eget omdöme, mina kollegor, kontakter runtom i världen i samma bransch och kunnigt folk men även seriösa länkar på nätet istället för en "självutnämnd" "lagledare" som trampar långt över gränserna för vad hans kunskapsnivå tillåter i tid och otid !

 

Du försöker härinne värja bort folk genom att diskutera saker som de faktiskt jobbar med och situationer de konfronteras med dagligen - hur skulle du vilja bedöma att din trovärdighetsnivå är i skrivande stund ?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Nej nej nej.."

 

Jodå, säg inte emot :)

Han är 'stealthy' genom att han är anonym, inte är han väl feg men mera smart att göra det.

Och han är som Jerk för att han är ibland lite hänsynslös :)

Och dendär bilden passar så fint tycker jag, med dendär minen som visar att någon kommer att få sig nu :)

 

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> En undran: Varför inte ta Stenes erbjudande och maila honom för att få den referens han hänvisar till?? <<

 

Vart mailar jag? Ge mig adressen så mailar jag bums.

 

>> Jag tycker det verkar konstigt att ni kräver referenser på Stenes kunder och affärsbekanta medan ni själva hänvisar villt till kollegor och andra utan att ni behöver namnge dem eller de företag de jobbar på. <<

 

Skojar du? Om du läser inläggen från mig, HDS och Whisky ser du att de innehåller mängder av referenser, ofta i form av URL:er som bara är att klicka på.

 

Läser du sedan Stenes texter inser du lätt att antalet referenser där är praktiskt taget noll.

 

Notera dessutom hur vi andra har en tendens att komma med påståenden som är lätta att verifiera, typ "En Athlon 1200 har 114% bättre flyttalsprestanda än en G4-500 enligt Spec" medan Stene kontrar med påstående som är helt omöjliga att kontrollera, typ "ett anonymt företag med 50000 användare har i tester kommit fram till att G4 är både snabbare och stabilare än Intel".

 

Utgå som ett experiment att Stenes historier till övervägande delen är påhittade och/eller kraftigt överdrivna. Kan du hitta *någonting* som talar emot den tesen?

 

Kram

 

/Mjukisen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en liten symbol vid varje namn där det bland annat står "Anv.info" det betyder att om man klickar på den får man upp användarinfo om just den användaren. Jag *TROR* det är där Stene tycker att ni ska klicka för att få upp hans epostadress.

 

Men det kanske var för svårt att klura ut? ;-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Det finns en liten symbol vid varje namn där det bland annat står "Anv.info" det betyder att om man klickar på den får man upp användarinfo om just den användaren. Jag *TROR* det är där Stene tycker att ni ska klicka för att få upp hans epostadress. <<

 

Mailat! Nu väntar jag spänt på att referenserna ska dimpa ner.

 

/Mjukisen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Jag *TROR* det är där Stene tycker att ni ska klicka för att få upp hans epostadress."

 

De skumma typer som inte vågar presentera sig tror naturligtvis att inga andra gör det heller ;-)

 

*känga till alla anonyma debattörer*

 

Vad är ni rädda för? Att vakna upp med ett hästhuvud i sängen? *evil grin*

 

mvh

ErikG

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petra,

 

Poängen är att Stenes eventuella referenser inte kan vara speciellt driftiga eftersom han återkommande berättar om de enorma kostnaderna tex NT baserade plattformar utsätter honom/kunderna för, historier där 2 PC tekniker inte klarar av att byta hårddiskar medan Macteknikerna tittar på datorn (macen) så löser sig problemen, en massa strösnack där han ger sig ut på djupt vatten och på andras planhalvor och diskuterar saker som han inte begriper - allting med sina kära "kollegor" som enda säkerhet och referens.

 

Han propsade stenhårt på att apple.com tex delvis drevs på OS/X-server vid ett tillfälle då domänen på intet sätt hade någon Apple programvara installerad eller i drift - det råkade sig så att OS/X kraschat veckorna före och var helt urtagen ur all verksamhet tills felsökningen var klar.

 

Nu pratar jag inte bara om webben utan hela poolen.

 

En annan gång (enda gången) fick jag en referens till ett "elitföretag" (totalt "opartisk") i grafiknischen och då framförallt 3D som hade gjort några "seriösa" bänkningar där allt vad G4 hette piskade skiten ur NT baserade maskiner vad gäller 3D applikationer - tyckte detta lät fantastiskt och började nästan tvivla, sökte upp företaget och såg att sortimentet de hade var ungefär detsamma som skulle kunna säljas i en spelbutik på någon sidohylla. Strata3D, Extreme3D mfl titlar som allihop härstammade från utveckling på Macplattformen.

 

Behöver jag nämna att företagets "bänktester" var väldigt lätta att avfärda.

 

En till referens har jag fått där jag sökte och pollade efter ett Japanskt företag som skulle ha enorma mängder dataöverföring - detta i en debatt som handlade om hurudvida microsoft.com hade mycket trafik eller inte ?

 

Skämtar han ?

 

Sedan irriterar denständigt underliggande tonen som anger att MS i stort suger och att alllting Apple lanserar gör användaren mer effektiv, kreativ mm - processordebatten urartade rejält och höll på att bli en parodi till slut när Sten till och med talade emot utvecklings/marknadsavdelningschefer på Apple som uttalat sig om att de har rejäla problem på processorsidan.

 

Ett bergsäkert "G4e kommer under hösten" var det svar man fick - jaså ?

 

"Det ser mycket trevligt ut för Mac-världen framöver! Men ingen Windows-nisse kommer att fatta detta förrän i slutet på nästa år"

 

En summering som följer en orgie i superlativ över Raphsody där han i en mening försöker få läsaren att förstå att Pre-Emptive multitasking, minnesskydd och avancerad multithreading är något så gott som otestat på NT trots att Cutler mfl arbetat med detta sedan slutet av 80-talet.

 

Jag tar en referens på webben som härleder till något som oberoende testare eller någon av de stora grabbarna utfört vilken dag på veckan som helst framför en partisk utvecklare med hemliga kunder som inte ens verkar kompetenta att drifta ett NT baserat nät utan att haverera det.

 

Att Stene är mycket *Biased* råder inget tvivel om, att det sen ska vara så jävla svårt att tex ange ett företagsnamn är inte heller att "ge ut sina kunder" om de nu är så multinationella och jättelika så kan det inte skada att dela med sig av företagsnamnet så man kan kolla upp det tex via webben - det är förvånande hur mycket man kan gräva fram bara med den uppgiften.

 

""Windows 95 är dock som läppstift på en bulldog. Läppstiftet förbättrar otvetydigt utseendet men i bulldoggens fall spelar det inte större roll, den är lika ful för det."

Sten Erik Björling i tidningen Macpressen""

 

Hoooray !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

"Macteknikerna tittar på datorn (macen) så löser sig problemen"

 

Något jag råkat ut för ofta, jag vet inte om det har med "magic touch" att göra, eller om jag helt enkelt stirrar ner datorn.. Funkar även i viss mån på PC.

 

:-)

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

De i fallet med två servicetekniker var inte kollegor till mig. Och deras kompetensnivå borde inte ens du kritisera eftersom de kom från VM Data. Jag antar att VM Data vet vad de gör - och har du inget förtroende för dem så står det illa till med kompetensen inom PC-sidan i Sverige...

 

"Han propsade stenhårt på att apple.com tex delvis drevs på OS/X-server vid ett tillfälle då domänen på intet sätt hade någon Apple programvara installerad eller i drift - det råkade sig så att OS/X kraschat veckorna före och var helt urtagen ur all verksamhet tills felsökningen var klar.

Nu pratar jag inte bara om webben utan hela poolen."

 

Det framkom senare att vid upprepade förfrågningar så kom både OS X Server och SUN-servers upp när man testade domänen Apple.com. Detta tyder på att OS X Servers hela tiden varit aktiva på Apple.com men att de inte kommit fram i enskilda pollningar mot domänen. Detta visades av HDS.

 

När det gäller 3D så fick du länk till Programpaketet som säljer ett antal 3D-produkter både till Mac och PC. De referenser som jag fick av dem gällde ett av företagen som levererar både sina system till både Mac och PC och som hade testat och kommit fram till att en G4 med deras produkt var i paritet med en en dualprocessor PC i körningen av deras program.

 

På vilka grunder avfärdar du deras tester? Var du där? Har du själv utfört några som helst tester mellan G4 och PC?

 

Vårda språket, Whistler - gör dig inte till idiot...

 

"En till referens har jag fått där jag sökte och pollade efter ett Japanskt företag som skulle ha enorma mängder dataöverföring - detta i en debatt som handlade om hurudvida microsoft.com hade mycket trafik eller inte ?"

 

Vilken länk var det? Gällde inte en ev. länk ett system för tidningar som var skapat av två man under två år och som används av de största Koreanska dagstidningarna? Som täcker hela processen från annonshantering till hantering av tryckning och publicering mot web? Det är den enda länk som jag minns ha gällt något på den asiatiska sidan.

 

När det gäller releaser av processorer så kan ingen garantera något. Speciellt inte Intel som även de nu försenar P4 och sedan skall vi inte tala om andra processorer...

 

När det gällde Rhapsody så är artiklarna gamla och skrivna innan Apple insåg att man borde skapa Carbon för enklare övergång från befintliga program till dagens OS X. Fördelarna med det som finns i Rhapsosy existerar även idag - bra verktyg för utveckling och den säkra basen i form av Unix. Att sedan Apple efter det att artikeln skrevs blev försenade ytterligare en gång för att de inte kunde lösa licensieringsfrågan kring Display Postscript är även det ledsamt men det har gett oss Quartz som enligt ArsTechnica representerar den tredje vågens grafiska hantering som är överlägset allt som finns på marknaden idag.

 

"Jag tar en referens på webben som härleder till något som oberoende testare eller någon av de stora grabbarna utfört vilken dag på veckan som helst framför en partisk utvecklare med hemliga kunder som inte ens verkar kompetenta att drifta ett NT baserat nät utan att haverera det."

 

Du får väl ringa till VM Data och erbjuda dina tjänster. Och med den ton som du presenterar här - varför skulle jag ens överväga att berätta vilka kunder jag har? Har mer att göra än att syssla med "damage control" efter en anonym gaphals med dålig känsla för integritet hos andra än sig själv och med ytterst dåligt omdöme vad avser umgänge i professionella kretsar.

 

"Att Stene är mycket *Biased* råder inget tvivel om, att det sen ska vara så jävla svårt att tex ange ett företagsnamn är inte heller att "ge ut sina kunder" om de nu är så multinationella och jättelika så kan det inte skada att dela med sig av företagsnamnet så man kan kolla upp det tex via webben - det är förvånande hur mycket man kan gräva fram bara med den uppgiften."

 

Gör det då... Men du kommer inte åt personer inom organisationerna som jag verkar mot. Av ovan beskriven anledning...

 

Jag är biased, ja. När det gäller persondatorer inom de flesta områden prioriterar jag Mac, när det gäller kartgränssnitt-baserade lösningar för normala användare prioriterar jag W2K, när det gäller databas-servers så prioriterar jag Linux eller RS6000, när det gäller spel så prioriterar jag PC med Windows 98. Jag envisas inte med att försöka klämma in allt i ett enda koncept - speciellt som de koncept som kommer från MS har som enda målsättning att låsa in användarna och klämma ut så mycket pengar som möjligt ur dem. Och i det sammanhanget används personer som du, Whistler, som nyttiga idioter som skall utföra arbetet med att mota in användarna i fållan...

 

Vad får du i betalt från MS?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang 3D... Visst är G4:an vass på flyttal, det har jag sett irl s.a.s. MEN! Än så länge är Mac inte ett seriöst alternativ i 3D branschen. Hur jag vet det? Jag jobbar där själv, sen många år, till skillnad mot somliga som uttalar sig om 3D program och relaterat..

 

Varför är Mac inte ett alternativ? Först och främst, mkt skralt med program. Att sitta med Strata känns som att flytta sig tillbaka 4 år ungf.

Sen stabilitet. Få tillämpningar är tyngre än 3D/CAD, som pressar hela datorn, cpu, minne, grafikkort i synnerhet. G4 har snabb cpu, men grafikkorten är ju inte så imponerande direkt. Säg inte nu att "det kommer", helt ointressant för oss som jobbar med detta, kan inte leva på sånt som "kommer"... MacOS är ljusår ifrån W2k i att hantera så pass tunga applikationer, särskilt som man ofta vill kunna multitaska mellan 3D programmet, nle systemet och ngt paintprogram.

 

När Maya kommer till OSX, så kan detta bli mkt intressant. Men vad "som kommer" är ju ganska meningslöst argument för den som arbetar med dylika tillämpningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...