Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ibland blir man glad


NWM

Rekommendera Poster

Nu skall jag berätta en liten historia om hur ett företag faktiskt kan hantera ett problem så att det blir ett stort + trots att det gick lite ”fel”.

 

Bakgrunden är att jag för snart ett år sedan köpte ett ” WinTV-PVR-usb2” http://snipr.com/1nqhq av http://www.webhallen.com Förra veckan skulle jag uppgradera till Vista Home Premium. Valet föll på 32-bitars versionen därför att 64-bitars versionen inte har stöd för mitt TV-kort.

 

Beställde Vista Home Premium 32-bitar från webbhallen och fick en kartong som tydligt talade om att det var 32-bitars versionen av Home Premium. Installerade och allt flöt på bra, vad annars, tills jag kom till installationen av drivisarna till TV-kortet. Hur jag än gjorde så funkade det bara inte. Nåja, vi väntar väl lite med TV-kortet och går vidare med installationen av drivrutinerna till mina diNovo prylar. Samma sak även då, Vista vägrade att acceptera drivrutinerna trots att jag valde de korrekta versionerna från deras webbplats. Bara på ”skoj” så testade jag med deras 64-bitars version och se nu funkade det! Tänkte att de hade länkat fel men morgonen efter så tittar jag lite noggrannare på DVD-skivan från MS, till min häpnad så visar det sig att de har stoppat i en 64-bitars skiva i en 32-bitars kartong!

 

Ringer till www.hauppauge.se som till min besvikelse berättar att de inte har några planer på att ge ut några 64-bitars drivisar till mitt kort. Nåja, det blir väl att bita i det sura äpplet och ta fram lädret och vattna ur för ett nytt kort som har stöd för 64-bitar men först så ringde jag till webbhallen för att berätta om mitt problem.

 

Efter 20 minuter i telefonkö så kom jag fram till supporten och berättade om mitt problem. Blev kopplad till en av deras chefer som frågade hur jag helst ville ha problemet löst. Eftersom jag inte hade lust att byta till en 32-bitars version, vilket ju skulle innebära en ominstallation, så föreslog jag ett byte till ett kort med stöd för 64-bitars Vista. Han sa att han var tvungen att kolla med returavdelningen och sedan återkomma. Efter lite dryga timmen så ringer telefonen, kom in med ditt gamla kort så byter vi in det mot ett nytt trots att du inte har kartongen kvar. Stoppar kortet i en påse och byter till ett internt lite billigare kort (WinTV-PVR-150) som har 64-bitarsstöd och får mellanskillnaden 550:- direkt i handen.

 

Trots att man knappast kan skylla webbhallen för att MS stoppar fel skiva i kartongen så valde de att lösa problemet på ett sätt som var det bästa för kunden. Visst kostade bytet av kort webbhallen några hundra kronor men de har fått en ännu trognare kund vilket helt säkert är en mycket god investering.

 

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

:thumbsup:

både till dig NWM som berättar om händelsen och även till webhallen som skötte ärendet snyggt.

 

som frågade hur jag helst ville ha problemet löst.

Den meningen gillar jag :)

 

[inlägget ändrat 2007-07-11 11:04:13 av Leon_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...