Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikproblem


Headhunterz

Rekommendera Poster

Headhunterz

jag har ett grafik som heter Nvidia Geforce Go 7300 och jag har egntligen 512mb ram på xp när jag la in vista så har jag bara 64mb ram vad det det vara som gör att det blir så lite efter vista kan man få 512mb ram igen i vista hjälp mig SNÄLLA

 

[inlägget ändrat 2007-06-30 20:32:26 av Mikko]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag la in vista så har jag bara 64mb ram

Var ser du att du har 64 MB RAM? Mängden RAM minskar inte för att man installerar Vista. Eller menar du att det är 64 MB ledigt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag sett har Geforce Go 7300 turbocache-teknologi, som innebär att grafikkretsen lånar RAM från datorns internminne. Vista är betydligt mer minneskrävande än XP, så det kan innebära att datorns internminne inte kan "låna" ut minne till grafikkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geforce Go 7300 har i sig 64 MB.

Hur ser det ut i Aktiviteshanteraren: Totalt fysiskt minne och hur mycket används?

Minnet är inte försvunnet, utan Vista använder det för sitt grafiska gränssnitt. Inaktivera du t.ex. Windows Aero, så får du mer över.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på skrivbordet -> Anpassa -> Fönsterfärg och utseende -> Öppna den klassiska dialogrutan för att ändra utseende om du vill ha fler färgval.

 

Har du inte möjlighet att öka mängden RAM i din dator?

Att vara utan Windows Aero är inget jag skulle klara av i dagsläget.

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-30 21:10:02 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde du Windows Basic i stället?

Vet inte om omstart krävs, men jag gissar att det inte behövs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte närmast på vilket färgschema du valde, Windows Vista Basic, Windows standard eller Windows klassisk?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headhunterz

Windows Stanard tog jag men kan det inte vara nått annat som är felet med att den dra så mkt minne från grafiken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Aktivitetshanteraren: Totalt fysiskt minne och hur mycket används?

Alltså hur mycket RAM har du i datorn?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headhunterz

har 2 gb i ram men det ska inte ha med det att göra eller

 

det änvänds nästan 1gb

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-30 21:29:12 av Headhunterz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har 2 gb i ram men det ska inte ha med det att göra eller

Det ser bra ut.

Om du bortser från att det står 64 MB, upplever du något grafiskt problem när du använder något program/spel i Vista?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headhunterz

aaa det göra jag det låser sig ibland

 

hackar ispel och laggar

[inlägget ändrat 2007-06-30 21:36:57 av Headhunterz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet är ju några år gammalt och som jag skrev har det 64 MB, men kan "låna" från internminnet. I bilden du tidigare visade står tillgängligt grafikminne 335 MB. Vad är det för komponenter i övrigt, stationär eller laptop? Kan de ha med hackandet och laggandet att göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken drivrutin för grafikkortet har du?

Jag hittar inga hos Nvidia, men din datortillverkare kanske har? I så fall hur uppdaterade är de?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headhunterz

har det senaste till mitt grafikkort men tänkte på om det kan vara att man måste uppdatera biosen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du BIOS till grafikkortet? Det är något som jag aldrig gjort, men jag vet att vissa grafikkortstillverkare erbjuder uppgraderingar av BIOS. Har du kollat med grafikkortstillverkaren om de har något sådant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headhunterz

nopp men den ska väl inte ta nått från minnet ens vista eller har inte kolla det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...