Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VISTA och Sharp LCD - PROBLEM


ToNyNot

Rekommendera Poster

hejsan!

 

Har precis installerat vista på min burk (som är ca 1-1½år gammal) och allt funkar bra förutom att kopplingen från datorn till TV'n inte funkar så bra.

 

Har ett Geforce 7800 gtx 256mb-kort och när jag kör dualView eller klonar skärmen får jag blåa/gröna prickar på hela LCD skärmen. Bilden syns men är fylld av konstiga prickar/färgmissbildningar om ni förstår vad jag menar.

 

Med XP funkade allt perfekt men nu med VISTA (32mb) får jag det inte alls och funka. Har provat det mesta, ominstallerat drivrutinerna (både engelska och svenska och till VISTA såklart), försökt ändra på de flesta inställningar på TV och Nvidia's kontrollpanel men utan att lyckas.

 

Datorn i sig är en 3Ghz Pentium D (Dual core) med 2GB RAM.

 

LCD tv'n är en Sharp Dx1e 42" (Någon månad gammal).

 

Har inga problem med plattskärmen till datorn utan det är bara när jag klonar/DualView skärmarna som Sharpen får dessa skumma ränder/prickar (färgmissbildningar). Tv'n i sig är inte paj utan fungerar hur bra som helst.

 

Någon som vet vad felet kan vara?

 

Om ingen vet så blir det till att installera XP igen för gillar inte när saker och ting inte fungerar som det ska...

 

Vet att Nvidia är lite ostabil när det gäller VISTA men det här problemet verkar konstigare....

 

Vore oerhört tacksam om någon vet och kan hjälpa mig!!!

 

Mvh // ToNy

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...