Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbproduktion på bärbar


Micke_skane

Rekommendera Poster

Micke_skane

Ska på måndag börja jobba för ännu ett företag med webbproduktion för just deras nuvarande och kommande projekt.

Jobbar redan för ett företag och har redan en dator(stationär,ihopbyggd för just mig).

Nu vill dem olika företagen inte att jag jobbar mer än på den dator dem har bekostat så därför ska/behöver jag skaffa en ny(ihopbyggd).

 

Men eftersom jag jobbar hemifrån tänkte jag att det kanske skulle vara bra med en bärbar(inkopplad mus/tangentbord/skärm), eftersom den tar mindre plats...

 

Men är det någon som har erfarenhet av att producera på en bärbar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det någon som har erfarenhet av att producera på en bärbar?

 

Hur menar du, det fungerar ju på precis samma sätt? Vill du inte använda inbyggda skärm/tangentbord/mus finns det docksningsstationer att använda så du kan koppla in dina vanliga prylar. Vill du sedan enkelt alternera mellan olika datorer kanske en KVM-switch skulle vara praktisk?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Jag tänker mer på prestandamässigt i samma prisklass.

Chanserna att "uppdatera" datorn med högra kapacitet.

 

Det handlar om kodning, bildhantering, köra par tunga program samtidigt och att det ska gå fort.

Orkar inte vänta på att datorn ska "tänka" rent för länge :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt uppenbart att prestanda i en laptop är betydligt dyrare än i en desktop. Siffrorna syns tydligt när man köper datorn hur snabb CPU o s v det är, det är bara att kolla priserna så ser du direkt hur stor skillnaden är.

 

Beroende på vad du gör kan det vara lönt att skaffa en extern disk eller om man så vill en laptop med dubbla diskar (men då är det väl inte LAPtop längre :) ).

 

Videoredigering fick sig ett ordentligt lyft när jag la videofilerna på en extern disk.

 

Chanserna att uppdatera datorn (laptop) är väl i det närmaste noll. Mer minne, större disk men där tar alternativen oftast slut.

 

Om ytrymmet är det enda problemet borde du kanske skaffa en desktop i alla fall, eller har du så ont om plats att den inte får plats? Två desktop kopplade till samma skärm/tangentbord/mus med en KVM-switch kanske vore en bättre lösning för dig om du är väldigt känslig för väntetider?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Ja, det blir nog en stationär dator även denna gång, inkopplad i en switch.

Kör alla kunderna på extern hårddisk och Japp, jag har inte lust att vänta för länge på datorn :)

 

Tack för synpunkterna!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...