Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle PCTV 310i


dCeksjo

Rekommendera Poster

gaahaa... Hur får man ett sånt här kort att funka! Tycker att man läser allt, men när man sen söker efter kanaler så hittar den bara internetradiokanaler.

Kortet funkar ju uppenbarligen eftersom dosan mm fungerar. Men varför hittar den inte tvkanaler? Weird... Beror det på antenn, boxer, kablar?

 

 

dC

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan du förklara lite mer exact hur du har gjort?

 

TV-kortet du har klarar av digital tv, det vill säga du behöver ingen box för att kunna se digital tv via det.

Om du har en box med ett specielt kodat kort och tex ett digital tv abonnemang då vet jag inte hur du ska be dig åt.

Det skulle även kunna vara antennen som är för gammal och inte klarar att ta emot de digitala tv signalerna.

 

Jag har ett Hauppauge wintv hvr 1100 som jag upplever samma sak med, men orsaken är antagligen inte densamma.

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-05 21:49:25 av t3iss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan ju bero på dålig mottagning/antennen, vilken typ av antenn har du ansluten. Kom sedan också ihåg att du brar kan få in okodade kanaler. För kodade kanaler måste du skaffa en ca-modul.

Testa ansluta en vanlig TV/Digitalbox till den antenn du använder, får du in kanalerna då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...