Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa GPS - Mio c220


Vincent-T

Rekommendera Poster

Ska köpa en GPs och har bestämt mig för en Mio C220 för 2000:- på Pc-city (Postorder).

 

Har läst lite grann på nätet, och det finns delade meningar om dess svagheter, tex den har dålig display vid solljus och sen mottagning av satelliter.

 

Några som har erfarenheter av denna?

 

Eller rek ni någon annat märke eller serie?

 

 

//Xu-Hao

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jo, jag har köpt den på öppet köpt på ElGiganten. Den är funktionsmässigt helt OK, men har en bruksanvisning som är helt under all kritik, så jag har lämnat tillbaks den

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 months later...

Jag köpte en Mio C220 på Media Markt när de öppnade i Norrköping. Den fungerar finfint och jag är väldigt nöjd med den. Att manualen inte är så bra håller jag med om, men gränssnittet är ganska logiskt så det tar inte så lång stund förrän man inte behöver manualen. Displayen är bra och röstanvisningarna är helt okej. Den räknar snabbt om rutten i fall man mer eller mindra oavsiktligt kör fel. Den känns trygg och bra så jag rekomenderar den. Det enda som är minus är att det inte finns någon resetknapp. Om man misslyckas med en kartuppdetering eller något annat liknande så finns risken att man inte får igång den. Något annat än orginal i maskinen känns därför lite osäkert. ;-)

 

Men sammafattningsvis kan jag inte göra annat än rekomendera den.

/Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...