Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Roger Lindholm

Vart finns ODBC drivarna?

Rekommendera Poster

Jag har letat med ljus och lykta efter odbc drivare till Access (den i office 95) men har inte lyckats hitta dessa. Måste man verkligen installera från office? Eller går det att hämta drivarna separat och sedan installera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stopp och belägg!!

Skall du installera ODBC-drivers med tanke på att lägga upp en databas och köra

asp?- Då skall du installera dessa från den burk som skall agera server.

Du klickar på kontrollpanelen, väljer ODBC-drivers och döper därefter din driver till något trevligt samt bläddrar fram sökvägen till din access-databas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det är en användare på jobbet som jobbar mycket med Access. Han vill ha sina odbc drivers uppdaterade från v 3.4 till 3.5 då han tycker att det ökar prestandan.

Tyvärr så vet jag inte så mycket om odbc, men jag vet att det hänger med i Office. Jag installerade därför Office 95 Pro med hopp om att det rätta drivarna skulle infinna sig. Detta gick dock inte vägen. Nu vet jag inte vad jag ska göra för att få ordning på detta. Går det inte att installera odbc drivarna separat, utan Office alltså?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr kan jag inte hitta drivarna. Det är version 3.5 som jag är ute efter. Version 3.4 är det som ligger på nu.

Det vore superbra om någon kunde "peka" på filen åt mig, annars kommer jag troligen aldrig att hitta den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...