Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart finns ODBC drivarna?


Roger Lindholm

Rekommendera Poster

Roger Lindholm

Jag har letat med ljus och lykta efter odbc drivare till Access (den i office 95) men har inte lyckats hitta dessa. Måste man verkligen installera från office? Eller går det att hämta drivarna separat och sedan installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stopp och belägg!!

 

Skall du installera ODBC-drivers med tanke på att lägga upp en databas och köra

asp?- Då skall du installera dessa från den burk som skall agera server.

Du klickar på kontrollpanelen, väljer ODBC-drivers och döper därefter din driver till något trevligt samt bläddrar fram sökvägen till din access-databas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Nej, det är en användare på jobbet som jobbar mycket med Access. Han vill ha sina odbc drivers uppdaterade från v 3.4 till 3.5 då han tycker att det ökar prestandan.

 

Tyvärr så vet jag inte så mycket om odbc, men jag vet att det hänger med i Office. Jag installerade därför Office 95 Pro med hopp om att det rätta drivarna skulle infinna sig. Detta gick dock inte vägen. Nu vet jag inte vad jag ska göra för att få ordning på detta. Går det inte att installera odbc drivarna separat, utan Office alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Pernils

Visst, titta in på http:www.microsoft.com och leta reda på avdelningen för databas. Där finns ADO/ODBC att ladda hem.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Tyvärr kan jag inte hitta drivarna. Det är version 3.5 som jag är ute efter. Version 3.4 är det som ligger på nu.

 

Det vore superbra om någon kunde "peka" på filen åt mig, annars kommer jag troligen aldrig att hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Tack för all hjälp. Äntligen fick jag det att fungera. jvla skit att det ska vara så svårt att hitta något på pyttemjuks sajt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...