Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har fått trojaner i datorn!


Fusk Katten

Rekommendera Poster

ISO-filerna är väldigt små, ett program som testar minne är litet, det är inte särskilt komplicerat.

 

Du ska inte köra allt på Ultimate Boot CDn, utan just memtest och diagnosprogrammet för DW-hårddiskar.

 

På vilket sätt fick du ordning på boot.ini? Kan ju vara bra för framtiden att veta vad som fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fusk Katten

Jo, jag laddade ner Avira NTFS4DOS Personal, http://www.free-av.com gjorde en diskett, med det. Fungerade inte... Men det var nåt fel på disketten, så jag tog en annan och då fungerade det. Jag laddade även ner edit.exe till diskketten. Jag bootade från diskketten, kopierade edit.exe till c:\ och ändrade boot.ini med den. Tja, det låter enkelt, men det var det inte! Och jag gjorde inte det hela i den ordningen, heller, men nästan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fusk Katten

Vassegod! =)

 

Nu har jag kört memtest, det där memtest+ och DW diagnostiken. Men inget av de hittar nått fel. Och datorn fortsätter att krångla (nu har även MSN messenger slutat att fungera, så jag får köra med 4.x versionen...). Men jag tror att det faktiskt har blivit ett hårdvarufel... Skulle kanske ha frågat om trojanen lite tidigare, och inte provat en massa andra program...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju inte hårdvarufel för att du testar olika program, utan det är något som händer bara.

 

Säkerhetskopiera allt viktigt om du inte redan har gjort det.

 

Hur gammal är datorn? Har du bytt ut något eller stoppat in mer i den under tiden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fusk Katten

Har inget viktigt på datan, tror jag... :)

 

Näe... Om du menar att stoppa in nånting fysiskt, som ljudkort, grafikkort och sånt, så har jag inte gjort det... Installerade en IR-USB port, men då var redan datorn 'trasig'... Datorn är även ganska ny...

 

Genvägar och diverse filer strejkar nu oxå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen, men det enda jag kan föreslå just nu är att installera Windows på nytt.

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-03 15:32:52 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fusk Katten

Okej... Men tack endån...

 

Finns det nått sett att kopiera windows ifrån en annan dator till denna, föressten? Har ingen Winskiva nämligen...

[inlägget ändrat 2007-07-03 18:12:57 av Fusk Katten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...